Zajęcia z psami sprawdzają się również w przypadku dzieci mających problemy z nauką, kontaktami z rówieśnikami, nie lubią chodzić do szkoły.
Kontakt z psem uczy dzieci okazywania emocji i wywołuje pozytywne emocje, poprawia ich kontakty z rówieśnikami, może motywować do nauki, rozwijać kompetencje społeczno-poznawcze dziecka. Dogoterapia pobudza zmysły wzroku, słuchu i dotyku, spontaniczną aktywność, zwiększa samodzielność, rozwija koncentrację uwagi i kontrolę emocji, stymuluje rozwój mięśni i równowagi poprzez ćwiczenia ruchowe przy udziale psa.
Należy jednak pamiętać o możliwych przeciwwskazaniach do dogoterapii, są to m.in. silna alergia na psy, otwarte rany na ciele pacjenta. O wprowadzeniu tej formy terapii zawsze powinien decydować lekarz prowadzący lub psycholog.
Uwaga!
Jeśli pacjent boi się psów, przed właściwą terapią z udziałem psa prowadzi się zajęcia, których celem jest przełamanie lęku przed psami.
Myślicie, że psy mogą pomóc w leczeniu? W jaki sposób? Może znacie taki przypadek? Podzielcie się opiniami!