Berek – może być w przeróżnych wersjach, na przykład dotykamy uciekających nogą

Czerwone – zielone – mamy w jednym ręku przedmiot zielony w drugim czerwony. Gdy podniesiony jest czerwony dzieci stoją gdy zielony biegną. Potrzeba w tej zabawie jest nie tylko sprawność w bieganiu, ale również koncentracja.

Barka – dzieci ustawione są na środku pokoju jeden za drugim. Gdy dorosły mówi: „do prawego brzegu” – dzieci biegną do prawej ściany, gdy pada hasło: „do lewego brzegu”, dzieci biegną do lewego, a na hasło: „barka”- wracają na swoje miejsce.

Przeciąganie liny – bardzo angażująca gra, do której potrzebujemy linę (grubą i długą) oraz parzystą liczbę uczestników. Zespoły mają za zadanie przeciągnąć linę jak najbliżej siebie, tak aby przyciągnąć do siebie jak nawieszą liczbę graczy, ponieważ za każdego z nich mogą otrzymać punkt. Gra ta ma na celu wzmocnienie mięśni.

Zbijak – dzieci tworzą koło wewnątrz którego jest jedno dziecko. Zadaniem dzieci jest zbijanie dziecka w środku. Kto zbije środkowego wchodzi na jego miejsce. Zabawa kształtuje refleks i celność rzutów.

Stonoga – potrzebne są dwie drużyny. Ustawiają się w 2 rzędach i łapią osobę przed sobą za kostki. Ustalamy metę i start! Wygrywa ta drużyna, która będzie pierwsza w całości na mecie.

Wycieczka do lasu – to doskonały czas na bieganie i zabawę w poszukiwaczy. Dobrze jak tata ma wcześniej przygotowane fanty do schowania i instrukcje jak je znaleźć. (czyli fajnie by było jakby zabawa była przygotowana wcześniej). Dzieci szukają ukrytych rzeczy.

Podchody – znana i lubiana przez wszystkich forma zabawy ruchowej. Pobudza wyobraźnie i obok ruchu zmusza do myślenia. Jedna grupa rusza wcześniej i zostawia ślady: znaki i strzałki. Zadanie drugiej grupy polega na wyśledzeniu uciekinierów.

Warto spędzać czas z dziećmi na świeżym powietrzu i obok zaplanowanych przez rodzica zabaw pozwolić dziecku się wybiegać na placu zabaw, korzystać z huśtawek, zjeżdżalni czy mini ścianek wspinaczkowych.

Macie jakieś inne propozycje zabaw ruchowych? Podzielcie się pomysłami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak przygotować dziecko na pójście do przedszkola?
Następny artykułNieśmiałe u dzieci – przyczyny, co robić

Agnieszka Gradowska - ukończyła studia pedagogiczne (Akademia Pedagogiki Specjalnej) oraz terapeutyczne (Instytut Badań Edukacyjnych) oraz liczne kursy i szkolenia specjalistyczne. Czynny pedagog i trener umiejętności społecznych.  Jest współpracownikiem kilku stowarzyszeń działających na rzecz dzieci o wyjątkowych potrzebach edukacyjnych. Pisze artykuły do największych polskich portali internetowych.

Nasz specjalista  pisze o sobie:

Moją dewizą jest działanie, pewnie dlatego zajęcia przez mnie prowadzone są tak lubiane przez dzieci, których znakiem rozpoznawczym jest ciągły ruch. Stawiam sobie (i innym) realne wyzwania, aby zdobywanie nowych umiejętności przyczyniało się do rozwoju ludzi (tych dużych i małych), którzy ze mną współpracują.

Moją pasją są ludzie i praca z nimi, którą realizuję  m.in. poprzez wolontariat w zakładzie karnym, prowadzenie warsztatów twórczości dla dzieci czy specjalistycznych kursów dla dorosłych. Jakiś czas temu poproszono mnie o podzielenie się doświadczeniem poprzez cykl artykułów, które zostały opublikowane w Internecie. Artykuły przypadły do gustu czytelnikom… a mnie spodobało się pisanie – podoba mi się do dziś :-).

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here