Teoretycznie jest to bardzo proste działanie. W praktyce niestety nie zawsze wychodzi to tak, jak chcemy. Jest kilka sposobów, które można przedstawić tu w punktach:
1. Znajdź „przedstawiciela”, czyli osobę szanowaną w grupie klientów, do której chcesz dotrzeć i zaoferuj mu swój produkt za darmo na zawsze lub na jakiś czas, w zamian za to, że będzie go używał w swoim środowisku. Jeśli na przykład chcesz dotrzeć do nastolatków, zaproponuj to dzieciom sąsiada, a masz szansę zdobyć całą szkołę. Zaangażuj rodzinę i rozszerzaj sieć „przedstawicieli”.
2. Sprawdź, gdzie nie docierasz z produktem, czy może gdzieś jest niedostępny? Dlaczego tak się dzieje? Zastanów się, gdzie produkt dobrze będzie się sprzedawał, przeszukaj tam wszystkie dostępne kanały dystrybucji, na przykład zastanów się kto obsługuje tych samych klientów i mógłby chcieć połączyć siły?
3. Zastanów się, gdzie ludzie nie znają tego produktu, albo nie są przekonani do niego. Zareklamuj się tam, pokaż markę i produkt, obserwuj reakcje.
4. Dowiedz się, dlaczego klienci oglądają towar, ale go nie kupują, może masz agresywnego konkurenta, który zaniża ceny lub oferuje coś lepszego? Zastanów się, jak odebrać mu swoich klientów: jeśli nie ceną, to może jakąś wartością dodaną?
5. Zmień sposób działania, zaproś klientów do siebie na niezobowiązujące spotkanie pod pretekstem jakiejkolwiek okazji, święta, zorganizuj pokaz, konferencję, cokolwiek, co pozwoli namówić klienta do przyjścia. W ten sposób zyskasz okazję do zaprzyjaźnienia się z klientem, wybadania jego potrzeb, zaoferowanie próbki towaru itp.
Pamiętaj, klient kupuje wizerunek, wrażenie, przywiązanie do marki, handlowca i miejsca. Jeśli mu to sprzedasz, kupi też produkt.
6. Doceniaj stałych klientów i pytaj ich o ich znajomych. Referencje działają niezawodnie.
7. Dowiedz się, co robi konkurencja, jak i gdzie, zwłaszcza, jeśli sprzedaje więcej.
8. Rozszerz ofertę o coś, co jest powszechnie potrzebne lub związane z produktem. Ludzie szukając w sklepie chleba wkładają przy okazji do koszyka wiele innych produktów, których wcale nie kupiliby akurat teraz, bo nie są one pilnie potrzebne lub nie są potrzebne wcale. Wiele firm stosuje takie haczyki na klienta.
9. Używaj swojego produktu, tak, by klient to widział. Będziesz najlepszą reklamą, ale zadbaj, by wyglądało to naturalnie. Jeśli nie możesz tego pokazać, opowiedz o tym.
Pozyskiwaliście kiedyś nowych klientów dla swojej firmy? Jakich sposobów używaliście aby tego dokonać?