Teoretycznie jest to bardzo proste działanie. W praktyce niestety nie zawsze wychodzi to tak, jak chcemy. Jest kilka sposobów, które można przedstawić tu w punktach:

1. Znajdź „przedstawiciela”, czyli osobę szanowaną w grupie klientów, do której chcesz dotrzeć i zaoferuj mu swój produkt za darmo na zawsze lub na jakiś czas, w zamian za to, że będzie go używał w swoim środowisku. Jeśli na przykład chcesz dotrzeć do nastolatków, zaproponuj to dzieciom sąsiada, a masz szansę zdobyć całą szkołę. Zaangażuj rodzinę i rozszerzaj sieć „przedstawicieli”.

2. Sprawdź, gdzie nie docierasz z produktem, czy może gdzieś jest niedostępny? Dlaczego tak się dzieje? Zastanów się, gdzie produkt dobrze będzie się sprzedawał, przeszukaj tam wszystkie dostępne kanały dystrybucji, na przykład zastanów się kto obsługuje tych samych klientów i mógłby chcieć połączyć siły?

3. Zastanów się, gdzie ludzie nie znają tego produktu, albo nie są przekonani do niego. Zareklamuj się tam, pokaż markę i produkt, obserwuj reakcje.

4. Dowiedz się, dlaczego klienci oglądają towar, ale go nie kupują, może masz agresywnego konkurenta, który zaniża ceny lub oferuje coś lepszego? Zastanów się, jak odebrać mu swoich klientów: jeśli nie ceną, to może jakąś wartością dodaną?

5. Zmień sposób działania, zaproś klientów do siebie na niezobowiązujące spotkanie pod pretekstem jakiejkolwiek okazji, święta, zorganizuj pokaz, konferencję, cokolwiek, co pozwoli namówić klienta do przyjścia. W ten sposób zyskasz okazję do zaprzyjaźnienia się z klientem, wybadania jego potrzeb, zaoferowanie próbki towaru itp.

Pamiętaj, klient kupuje wizerunek, wrażenie, przywiązanie do marki, handlowca i miejsca. Jeśli mu to sprzedasz, kupi też produkt.

6. Doceniaj stałych klientów i pytaj ich o ich znajomych. Referencje działają niezawodnie.

7. Dowiedz się, co robi konkurencja, jak i gdzie, zwłaszcza, jeśli sprzedaje więcej.

8. Rozszerz ofertę o coś, co jest powszechnie potrzebne lub związane z produktem. Ludzie szukając w sklepie chleba wkładają przy okazji do koszyka wiele innych produktów, których wcale nie kupiliby akurat teraz, bo nie są one pilnie potrzebne lub nie są potrzebne wcale. Wiele firm stosuje takie haczyki na klienta.

9. Używaj swojego produktu, tak, by klient to widział. Będziesz najlepszą reklamą, ale zadbaj, by wyglądało to naturalnie. Jeśli nie możesz tego pokazać, opowiedz o tym.

Nie ma jednej dobrej odpowiedzi, jak zdobyć nowych klientów. Jedno jednak jest pewne. Najważniejszy jest entuzjazm, wiara w siebie i w sukces, a przede wszystkim wiara w produkt. Bez tego żadne techniki nie zadziałają. Klient jak pies myśliwski wywęszy, że nie masz przekonania do tego, co mu oferujesz. A więc przede wszystkim zdobądź się na optymizm i uśmiech.

Pozyskiwaliście kiedyś nowych klientów dla swojej firmy? Jakich sposobów używaliście aby tego dokonać?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBudowa domu metodą szkieletową
Następny artykułCzy kolektory słoneczne się opłacają?

Inga K. Kowalewska – psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (studia psychologiczne o specjalności „Zarządzanie i marketing” oraz studia podyplomowe z zakresu psychologii śledczej). Od 1996 roku prowadzi firmę zajmującą się doradztwem w dziedzinie public relations w sytuacjach kryzysowych oraz organizującą szkolenia wewnętrzne. Klientami firmy są głównie spółki giełdowe.

Jest autorką badania psychologicznego „Poczucie własności jako motywacja do kłamstwa”. Artykuł pt.: „Analiza struktury akcjonariatu”, opisujący wyniki tego badania, opublikowany został w gazecie giełdy Parkiet.

Artykuły naszego specjalisty znajdziesz tutaj:

Analiza struktury akcjonariatu

Porozmawiajmy o tym przy lunchu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here