Silniki takie są bardzo elastyczne, więc ułatwiają jazdę bez częstego zmieniania biegów, co w warunkach miejskich jest koniecznością. Minusem takiego rozwiązania jest waga i rozmiary silnika, czasem również jego paliwożerność podczas dynamicznej jazdy. W praktyce moc silnika rzędu 50 koni mechanicznych jest w pełni wystarczająca, zapewnia przyzwoite osiągi i nie wymaga nóg ciężarowca, żeby utrzymać masę silnika. Pamiętajmy, że duża moc oznacza większe trudności w jej opanowaniu, a jazda w korku z ciągłą kontrola manetki niekoniecznie jest przyjemna.
Rozmiar motocykla miejskiego powinien być możliwe jak najmniejszy. O ile nad długością jeszcze można zapanować, o tyle szeroki pojazd utrudni – a może nawet uniemożliwi nam wykonywanie wielu pożytecznych w mieście manewrów, jak np. przeciskanie się w korkach. Ogromnym plusem posiadania niewielkiego motocykla jest również łatwość parkowania. Motocykle typu naked posiadają zdecydowanie zwartą budowę, również wąski obrys, wszelkie owiewki czy chromowane wydechy sprawiają nie tylko problem, ale wymuszają większą ostrożność w ruchu ulicznym, ich uszkodzenie jest kłopotliwe w naprawie.
Masa całkowita pojazdu powinna również być jak najmniejsza, chociaż dla wielu doświadczonych kierowców nie stanowi problemu. Najlżejsze są zwykle maszyny sportowe, ale pozycja za kierownicą bywa kłopotliwa w mieście – wymusza podnoszenie się pod sygnalizacją świetlną. Również zawieszenie jest mniej komfortowe niż w „golasach”.
Znacznym plusem motocykla klasycznego jest możliwość łatwego dopasowania kufra tylnego, który może posłużyć jak mini bagażnik np. zakupy lub do przechowania kasku, gdy nie możemy go ze sobą zabrać.
Uwaga!
Z oferty najpopularniejszych motocykli do miasta najlepiej więc zdecydować się na motocykle naked o pojemności od 250 do 600, np. Suzuki GS 500, Honda CB 500 czy Yamaha XJ 600 – łączą one dobre osiągi, niską masę i ekonomiczność. Ciekawą alternatywą, jaka ostatnimi czasy jest coraz częściej spotykana na drogach, jest posiadanie motocykla typu supermoto – jest to motocykl typu cross/enduro przystosowany do jazdy po szosie. Wysokie zawieszenie i odporność są cechami, które na pewno sprawdzą się w mieście.
Kupowaliście kiedyś motocykl do miasta? Na co zwracaliście przede wszystkim uwagę? Macie jakieś rady dla przyszłych nabywców?