Dieta Jak uniknąć efektu jo-jo?

Jak uniknąć efektu jo-jo?

-

Masz na swoim koncie wiele prób podjęcia diety odchudzającej? Chciałbyś raz na zawsze pozbyć się nadmiaru kilogramów, z którymi zmagasz się od lat? Masz wrażenie, że żadne popularne metody nie działają na Ciebie i jesteś skazany na porażkę? Jeżeli wciąż zastanawiasz się, jak schudnąć bez efektu jo-jo, to jesteś w dobrym miejscu. Eksperci NTFY podpowiedzą Ci, jak odchudzać się bezpiecznie, a przede wszystkim – skutecznie.

Z tekstu dowiesz się:

  • co to jest efekt jo-jo,
  • czy dieta bez efektu jo-jo jest możliwa,
  • jak uniknąć efektu jo-jo z dietą pudełkową.

Nowa dieta, plan treningowy i wizja spektakularnych efektów napędzają Cię do działania. Zaczynasz poniedziałek od zielonego koktajlu, dzięki któremu Twoja koleżanka schudła 10 kilogramów. W pracy opierasz się pokusom, zapijając głód wodą i czarną kawą. Na kolację czeka na Ciebie sałatka z pomidorem i tuńczykiem. Wytrzymujesz tydzień, po czym łamiesz się w weekend i zjadasz pół pizzy, popijając ją butelką wina. Znasz skądś ten scenariusz? Masz wrażenie, że efekt jo-jo jest Twoim przeznaczeniem, a zdrowa dieta nie jest dla Ciebie?

Efekt jo-jo – co to?

Przez kilka tygodni przestrzegasz restrykcyjnej, niskokalorycznej diety tylko po to, aby powrócić do swoich starych nawyków żywieniowych: codziennego jedzenia słodyczy i picia słodkich napojów? Jeżeli tak, to z pewnością czeka Cię efekt jo-jo, czyli huśtawka naprzemiennego chudnięcia i bardzo szybkiego tycia.

Osoby, które decydują się na nierealistyczne diety pełne wyrzeczeń, po powrocie do starych nawyków często borykają się z gwałtownym tyciem. Jeżeli zależy Ci na szczupłej sylwetce i utracie nadmiernej masy ciała, powinieneś wprowadzić zmiany, które będziesz mógł stosować przez lata.

Jak schudnąć bez efektu jo-jo?

Głodówki i diety 1000 kalorii, spowodują, że po tygodniu rzucisz się na niezdrowe jedzenie. Jeżeli chcesz schudnąć bez efektu jo-jo, to po pierwsze powinieneś obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Z pomocą przyjdzie Ci kalkulator diet – wystarczy, że uzupełnisz dane takie jak wzrost, masa ciała, aktywność fizyczna, wiek oraz cel, i gotowe. Już wiesz, ile kalorii powinieneś spożywać, aby schudnąć z głową.

Pamiętaj o tym, aby zakładać sobie realistyczne cele – Twoja masa ciała powinna spadać o około 0,5-1 kg w skali tygodnia!

Kolejnym krokiem powinno być ułożenie zbilansowanej diety, opartej na regularnych posiłkach. Pamiętaj, aby w każdym posiłku uwzględniać źródło pełnowartościowego białka, węglowodanów złożonych oraz zdrowych tłuszczów. Nie zapominaj także o dodatku świeżych warzyw oraz owoców, które dostarczą Ci witamin i składników mineralnych, a także dawki błonnika, dzięki któremu pozostaniesz syty na wiele godzin.

Unikaj przetworzonych przekąsek, słodkich napojów czy słodyczy – po zjedzeniu jednego ciasteczka trudno Ci będzie nie sięgnąć po kolejne – nie wystawiaj swojej silnej woli na tak ciężką próbę.

Oczywiście nie oznacza to, że już nigdy nie będziesz mógł zjeść niczego na mieście – staraj się jednak szukać zdrowszych zamienników.

Nie zapominaj o uwzględnieniu aktywności fizycznej, którą lubisz – przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Nie musisz się od razu katować treningami czy zapisywać na półmaraton, wystarczy, że zmienisz dotychczasowe nawyki: zamiast windy wybierzesz schody i zaczniesz wysiadać przystanek lub dwa wcześniej, kiedy jedziesz do pracy. Ruch jest niezwykle ważny zarówno dla sylwetki. jak i dla zdrowia psychicznego, dlatego powinien być nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia.

Nie masz czasu na gotowanie i wymyślne diety? Skorzystaj z oferty cateringu dietetycznego NTFY!

Trudno Ci znaleźć czas na planowanie i przygotowywanie posiłków? Nie ma co się oszukiwać – droga do szczupłej sylwetki nie jest prosta. Trudno osiągnąć spektakularne efekty, jedząc niezbyt regularnie, i to głównie niezdrowe przekąski.

Na szczęście nie wszystko stracone! Twórcy cateringu dietetycznego NTFY zadbali o osoby, które borykają się z brakiem czasu, a którym zależy na zmianach i szczupłej sylwetce. W naszej ofercie znajdziesz 6 diet: Less Carb, Veggie, Classic, Less Gluten & Dairy Free, Foodie, oraz nowość – Smart. Nie musisz jednak sztywno trzymać się wybranego raz systemu: każdego dnia w swoim panelu klienta możesz wybierać najbardziej odpowiadające Ci posiłki w ramach wybranej przez siebie opcji.

Jeżeli do tej pory diety kojarzyły Ci się z sałatką bez dressingu oraz suchą piersią z kurczaka, to czas to zmienić! Co powiesz na łososia z pistacjami i sosem jogurtowo-bazyliowym z dodatkiem pieczonych ziemniaków lub sałatkę z kozim serem, żurawiną, orzechami laskowymi i pieczonym burakiem? A może muffiny kasztanowe z gruszką i cynamonem?

Tak – te i wiele innych przysmaków możesz jeść podczas odchudzania. Wystarczy, że wybierzesz dietę zgodną z swoim zapotrzebowaniem kalorycznym, a nasi dietetycy zajmą się resztą! Z NTFY zapomnisz, co to efekt jo-jo!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Czy konto studenckie się opłaca?

Konto studenckie powinno wedle założeń wyróżniać się niskimi opłatami. Niezwykle istotny jest również zakres usług związanych z bankowością internetową. Wiąże się to z faktem, że studenci to grupa społeczna, która wykazuje entuzjastyczny stosunek do nowoczesnych technologii. W chwili obecnej wszystkie banki oferują konta dedykowane dla żaków. Warto jednak zadać sobie pytanie, czy oferowane produkty bankowe oferują coś więcej, aniżeli nośną marketingowo nazwę.

Ćwiczenia na plecy w domu

Niewłaściwie dobrane ćwiczenia na plecy mogą zaszkodzić Twojemu kręgosłupowi. Zanim zaczniesz ćwiczyć, skonsultuj się z lekarzem. Wykonuj ćwiczenia na plecy pod okiem specjalisty, a zapewnisz sobie bezpieczeństwo i unikniesz przykrych niespodzianek.

Zobacz też

Przygotowanie do testu psychologicznego

Testy psychologiczne są metodą coraz częściej stosowaną w trakcie poszukiwań pracowników najodpowiedniejszych na dane stanowisko. Do tej pory były one praktykowane głównie w korporacjach przeprowadzających wieloetapowe procesy rekrutacyjne, obecnie jednak coraz więcej mniejszych firm chce zbadać nie tylko merytoryczne przygotowanie pracownika ale także jego osobowość.

Zalety nowoczesnego cateringu dietetycznego

Usługi gastronomiczne wchodzą w naszym kraju na coraz wyższy poziom. Szczególną popularnością cieszą się obecnie firmy cateringowe, które dostarczają...

Zestaw zabawek dla małego kolekcjonera

Super Zings 4 zestaw to zabawka dla kolekcjonera, która posiada w opakowaniu 10 niezwykłych figurek. Przedstawiają one przedmioty codziennego...

Może Cię zainteresuje: