Dzieci mogą także korzystać z muzykoterapii, rytmiki i terapii ruchowej poprzez kontakt z naturą, ćwiczenia oddechowe, kołysanie dziecka w sytuacji stresowej. Stosowana jest także hydroterapia i terapia zabawą z wykorzystaniem zabawek o różnorodnej fakturze, kolorach czy wydawanych dźwiękach. Wraz z pozytywnym postępem terapii włącza się pomoce edukacyjne, pomagające rozwinąć funkcje poznawcze np. filmy i książki.

Istotne jest także zapewnienie dziecku bogactwa bodźców dotykowych także za pomocą tworzyw i materiałów takich jak glina, plastelina, wełna, papier ścierny, jedwab. Zachęcaj dziecko do używania zmysłów kinestetycznych i usprawniania koordynacji ruchowej poprzez niewyzwalające stresu zajęcia.

Jeśli dziecko lubi zwierzęta i umie się z nimi obchodzić, będzie świetnie się czuło podczas felinoterapii z kotem, dogoterapii z psem czy hipoterapii z koniem. Jeśli mamy możliwość przygarnięcia pupila zapewnijmy dziecku codzienny kontakt ze zwierzęciem w naszym domu. Warto rozwijać i wykorzystać mocne strony dziecka takie jak świetna pamięć, doskonała znajomość danej dziedziny, uzdolnienia matematyczne, informatyczne, biegłość w czytaniu. Warto również stwarzać warunki sprzyjające rozwojowi umiejętności społecznych, umożliwiających zdobycie uznania w grupie. Istotne jest wspomaganie dziecka w charakterystycznym problemie z nawiązywaniem relacji z rówieśnikami. Można np. zaaranżować spotkanie z kolegą czy koleżanką o podobnych zainteresowaniach i empatycznym podejściu. Dladziecka ważniejsze od miłego charakteru rówieśnika są z reguły wspólne pasje, mogące pomóc nawiązać nić porozumienia. Aby uzyskać najlepszy efekt różnorodnych form wsparcia niezbędne jest zaangażowanie zarówno terapeutów, szkoły jak i osób najbliższych. Jak zawsze najważniejsze jest zrozumienie problemów dziecka, konsekwencja, efektywna komunikacja i dużo, dużo miłości.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułIntegracja sensoryczna – ćwiczenia
Następny artykułZespół Aspergera u dorosłych – objawy

Magdalena Wolna - z wykształcenia pedagog, psychoterapeutka i hipnoterapeutka oraz trener osobowości. W ciągu studiów przyznano jej stypendia naukowe m.in. MEN-u i na Uniwersytecie w Padwie za szczególne osiągnięcia w nauce. Studia ukończyła z wyróżnieniem i oceną celującą, a jej praca magisterska jako jedna z pierwszych w Polsce dotyczyła snu świadomego (Lucid Dream).

W Nottingham uzyskała dyplom psychoterapeuty i hipnoterapeuty akredytowany przez General Hypnotherapy Standards Council.

Jest projektantką warsztatów rozwoju osobowości, bajek terapeutycznych, a także indywidualnych nagrań do nauki snu świadomego oraz terapii autohipnozą dopasowanych specjalnie do potrzeb klienta - od skryptu, aż po udźwiękowienie.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here