Ogromna światowa popularność blogów przyciągnęła uwagę specjalistów od marketingu, którzy od samego początku zaczęli w nich upatrywać narzędzia mogącego mieć zastosowanie w komunikacji marketingowej. Blogi stały się o tyle efektywną formą komunikacji, że szybko zostały zaadaptowane w czysto komercyjnych celach – tym bardziej, że tradycyjne formy komunikacji stają się dla firm coraz kosztowniejsze i coraz mniej efektywne. Obecnie blog stanowi niezwykle rozbudowane medium komunikacyjne, gdzie – oprócz codziennych wpisów – umieszczane są zdjęcia, filmy czy komentarze innych internautów, jak również linki do interesujących stron.

Obserwując tendencje rynkowe należy jednoznacznie stwierdzić, że warto jest założyć blog firmowy – głównie z tego względu, że nadaje się on doskonale do działań związanych z public relations. Każde przedsiębiorstwo, które chce zyskać lojalnych klientów, zbudować swój pozytywny wizerunek w ich oczach i umocnić w długim okresie swoją przewagę konkurencyjna na rynku nie może lekceważyć internautów. Blog firmowy jest bowiem doskonałym kanałem komunikacji, umożliwiającym interakcję między przedsiębiorstwem i jego klientami.

Blog firmowy może być prowadzony bezpośrednio przez firmę lub w imieniu firmy. Na blogu firmowym można prowadzić dwojakiego rodzaju działania: czysto marketingowe, bezpośrednio związane ze zwiększeniem sprzedaży lub związane z budowaniem odpowiednich relacji pomiędzy firmą a otoczeniem, do których zaliczyć należy wszystkie działania składające się na public relations.

Działania marketingowe na blogu powinny być prowadzone w ścisłej współpracy ze specjalistami od PR-u. Warto wspomnieć, że blog – aby nie stracił na popularności – winien stwarzać wrażenie kanału komunikacji nieco mniej oficjalnego niż strona internetowa.

Podsumowując można stwierdzić, że blog firmowy – oprócz bycia doskonałym narzędziem marketingowym – stanowi sposób na wyróżnienie się firmy spośród konkurencji, jak również sposób na sprawną i rzeczową komunikację z klientem. Warto także pamiętać, że dobra informacja powinna być napisana prostym językiem, zawierać nowe wiadomości (np. o nowym produkcie firmy, zmianach personalnych czy zmianach kapitałowych w przedsiębiorstwie), być rozsyłana we właściwym terminie, a ponadto powinna zainteresować odbiorcę medium, do którego jest adresowana. Osoba prowadząca Blog firmowy powinna także wziąć sobie do serca pewne zalecenia, które wiążą się z prowadzeniem systematycznego monitoringu mediów, nieunikania trudnych pytań, przyjmowania krytyki i bycia pewnym siebie. Trzeba także pamiętać o zasadzie: organizacja powinna mówić „jednym głosem”.

Czytacie jakieś blogi firmowe? Uważacie, że to dobry sposób na reklamę?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak napisać wniosek o dotacje z Unii?
Następny artykułZwrot podatku z zagranicy – informacje

Natasza Duraj – ukończyła studia na kierunku Ekonomia na Uniwersytecie Łódzkim, zostając w 1998 r. pracownikiem naukowo-badawczym tej uczelni. Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstwa, analizie ekonomicznej, rachunkowości finansowej oraz zarządzaniu spółkami kapitałowymi. Współpracuje jako doradca finansowy przy realizacji projektów inwestycyjnych w spółkach akcyjnych sektora usług finansowych oraz jako konsultant strategii rozwojowych małych i średnich przedsiębiorstw.

Nasz specjalista o sobie:

Moje zamiłowania naukami ścisłymi są tylko jedną stroną mojej natury, której druga wiąże się z zamiłowaniami artystycznymi i muzyką klasyczną. Moją pasją jest taniec klasyczny, który traktuję jako cudowne okno umożliwiające mi spoglądanie w magiczny bajkowy świat baletu. Wolne chwile lubię spędzać z dobrą książką – gustuję szczególnie w literaturze francuskiej i rosyjskiej. Cenię sobie ogromnie kontakt z przyrodą, moją rodzinę i moich cudownych przyjaciół, którzy są mą podporą i codzienną radością.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here