Jednak w miarę wzrostu wymagań co do dynamiki jazdy i jednocześnie płynącej z niej komfortu, kobiety chętnie decydują się ukończyć kurs na prawo jazdy na motocykl i szukają odpowiedniego dla siebie motocykla.

Zakładając, że poszukujemy motocykl dla kobiety świeżo po zdanym egzaminie, a nie wytrawnej motocyklistki już poruszającej się potężnym motocyklem, zdecydowanie powinniśmy skupić się na mniejszych pojemnościach. Nie chodzi tutaj wcale o fakt, że większość kursantów nie potrafi poradzić sobie z motocyklem o większej, a przez to również o większej mocy, ale także o prowadzenie takiego motocykla. Najlepszym przedziałem pojemnościowym będzie klasa motocykli 125 lub 250 ccm. O ile pojemność rzędu 125 ccm może dla większości osób wydawać się zbyt mała (motocykle te posiadają przeciętnie moc ok. kilkunastu koni mechanicznych), o tyle motocykle 250 ccm dysponują już akceptowalną dla większości miejskich podróżników mocą, pozwalająca na dynamiczne ruszanie spod świateł i rozwijanie prędkości nawet do 160 km/h, co wydaje się co najmniej wystarczające w celu dojazdu do pracy, a nawet weekendowych wypadów za miasto.

Niewątpliwie największą zaletą, szczególnie dla drobnych i słabszych kobiet, będzie masa motocykla. W tej klasie pojemnościowej waga pojazdu gotowego do jazdy waha się od 100 do 150 kg, co nie powinno stanowić większego problemu nawet dla osób często mających problem z zachowaniem równowagi podczas parkingowych manewrów motocyklem.

Do wyboru dla odważniejszych i pragnących mocniejszych wrażeń kobiet jest cała gama motocykli najpopularniejszych klas pojemnościowych – 500 i 600 ccm. Na pierwsze motocykle nie są one najlepszym wyborem dla nikogo, ale po zdobyciu odpowiedniej praktyki stanowią bardzo dobry przykład maszyn, które mogą służyć bez kłopotów przez długie lata. Ich niezwykle mocną stroną jest wszechstronność – klasy te pozwalają na ich codzienne użytkowanie dzięki niewygórowanym rozmiarom i masie, a także dużej poręczności, szczególnie w motocyklach typu naked. Gołe motocykle są chętni wybierane właśnie ze względu na swoje parametry – łatwość prowadzenia, niską masę, uniwersalność i bezproblemową obsługę.

Dla kobiet z pewnością nie bez znaczenia będzie fakt wyposażenia wielu modeli w regulowane siedzenia i podnóżki, które pozwalają na dostosowanie pozycji do kierowcy. Przewożenie podręcznego bagażu będzie również łatwiejsze – do tych motocykli bez problemu można dokupić standardowe uchwyty na kufry, co w przypadku np. motocykli sportowych lub tych typu chopper może okazać się niewykonalne.

Dodatkowe wyposażenie często jest bardzo pożądane. Dzięki niemu w prosty sposób można podnieść bezpieczeństwo jazdy i praktyczność pojazdu – cechy cenione przez płeć piękną. Warto poszukać zatem modeli ułatwiających codzienną jazdę, a więc wyposażonych w ABS, kontrolę trakcji, ogrzewane manetki. Motocykle podatne na customizację powinny tutaj świetnie zdać egzamin, a najlepszym wyborem do tego celu są modele popularne, z wrodzonym zacięciem do wprowadzania zmian. Warto pamiętać, że to właśnie te modele będą umożliwiały najszerszy dostęp do części tunningowych, także koszt i stopień trudności ich montażu powinien być niższy, więc niewprawione osoby przy odrobinie zacięcia powinny poradzić sobie z własnymi ingerencjami w wygląd jednośladu.

Dziewczyny, na jakich motocyklach jeździcie? Podajcie nam modele w komentarzu!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCo to jest układ dynamicznego doładowania silnika?
Następny artykułDywersyfikacja inwestycji

Marcin Węgrzynek – informatyk, pasjonat IT i ekonomii. Pracuje w dużej polskiej firmie informatycznej. Po pracy miłośnik motocykli, swój własny używa na co dzień.

 


Nasz specjalista pisze o sobie:


Jednoślady napędzane silnikiem były obecne w moim życiu od najmłodszych lat, znacznie później stały się środkiem transportu i hobby. Ograniczony budżet na pierwszy motocykl pozwolił mi poznać maszynę od każdej strony, również tej kłopotliwej, dzięki czemu zdobyłem szeroką wiedzę na ich temat.

Zawsze stawiam na bezpieczeństwo jazdy i maksymalną przyjemność, co polecam wszystkim motocyklistom. Własne dwa kółka to dla mnie sposób na relaks, sportową jazdę dającą adrenalinę, a także dalsze wypady turystyczne, które z perspektywy motocykla wydają się być atrakcyjniejsze.

1 KOMENTARZ

  1. Aby cieszyć się z wiatru we włosach (umownego, bo kask :D) nie potrzeba od razu mocnego motocykla. Mimo iż zrobiłem już kategorię A, nadal jeżdżę Bartonem Classic o pojemności 125 cm3. Jest lekki, nieduży i czuję się na nim po prostu bezpiecznie. Gladius na którym robiłam prawo jazdy po prostu mnie męczył fizycznie. Wiedziałam, że jak się przewróci, to nie będę w stanie go nawet podnieść. Motocykle 125 to TEŻ motocykle. 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here