Kampanie PLA

Branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, bo coraz więcej osób kupuje w internecie. Żeby poradzić sobie w tym konkurencyjnym środowisku, potrzeba odpowiednich reklamowych działań. Jednym z lepszych są kampanie PLA. Co to takiego? Dlaczego warto?

Co to takiego?

PLA (Product Listing Ads) to kampania, która bardzo dobrze sprawdza się w reklamowaniu sklepów internetowych, zapewniając większą liczbę konwersji, co ma przełożenie na duży zwrot z inwestycji. PLA to nic innego jak kampania produktowa. Określa się ją też jako Google Shopping, reklama merchant center czy zakupy google. Bardzo łatwo ją zauważyć podczas korzystania z wyszukiwarki Google – produkty w ten sposób reklamowane znajdują się na jej samej górze. Nieprzypadkowo zasięg tej kampanii jest większy niż zwykłych reklam tekstowych. W konsekwencji uzyskują one wyższe współczynniki kliknięć.

Jak to dokładnie działa?

Charakteryzuje je atrakcyjna forma prezentowanej oferty, gdzie widoczne są kluczowe informacje: cena, zdjęcie produktu i nazwa strony internetowej, na jakiej znajdziemy dany produkt. To umożliwia szybkie i bezproblemowe przejście do sklepu, by dokonać zakupu. Po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki ukazuje się nam w jednym rzędzie kilka takich samych lub podobnych produktów reklamodawców.

Co najważniejsze – błyskawicznie możemy przekonać się o tym, czy produkt odpowiada naszym potrzebom. To bardzo korzystne zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Ci pierwsi są w stanie sprawniej dokonywać zakupów, oszczędzając przy tym czas i pieniądze, sklepy internetowe zaś mogą na promocję przeznaczyć mniejszy budżet, ponieważ kampanie produktowe rozliczane są za kliknięcie.

Kampanie PLA – poznajmy jej najważniejsze zalety

Kampanie PLA pozytywnie wyróżniają się na tle innych promocji, na co wpływa forma tej reklamy, o jakiej przed chwilą wspomnieliśmy. Klient widzi to, co najważniejsze – zdjęcie produktu, jego cenę i nazwę sklepu, więc szybko może zadecydować, czy dany towar mu odpowiada. Co najważniejsze, kiedy kliknie w reklamę znajdzie się na stronie z konkretnym produktem, nie musi więc tracić czas na szukanie interesującego go asortymentu w sklepie internetowym. To niezwykle istotna zaleta kampanii PLA, ale pamiętajmy też o innych korzyściach.

A mianowicie, reklama jest zawsze aktualna, To dzięki temu, że Google na bieżąco aktualizuje dostępność asortymentu i jego ceny. Koszty kliknięcia nie są wygórowane – najczęściej są niższe od zwykłej reklamy tekstowej Google Ads. W taki sposób możemy reklamować tysiące różnych rzeczy, docierając ze swoją ofertą do każdego klienta.

Prowadząc sklep internetowy, nie możemy więc zapomnieć o kampaniach PLA. Jak udowodniliśmy, zapewniają one multum korzyści!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here