Rozwój branży e-commerce

Branża e-commerce prężnie rozwijała się już przed wybuchem pandemii koronawirusa. Okazuje się, że Polacy chętnie korzystają z innowacyjnych technologii, a zakupy bez konieczności wychodzenia z domu wiążą się dla nich z ogromnym komfortem. Już wcześniej nawet 70% użytkowników sieci potwierdzało, iż przynajmniej raz w miesiącu zamawia produkty bądź usługi przez internet. Jak koronawirus wpłynął na ten sektor rynku?

Zakupy przez internet a koronawirus

Nie da się ukryć, że rządowe obostrzenia i nakaz społecznej izolacji, a wręcz zamknięcie licznych punktów handlowych i usługowych, wymusiło na przeciętnym konsumencie realizację zakupów online. Co ciekawe, większość osób potwierdza, że z e-sklepów będzie korzystać regularnie nawet po zakończeniu pandemii. Okazuje się, że zakupy z dostawą do domu stały się już naszym nawykiem, doceniamy szereg ich zalet.

Statystyczny użytkownik sieci, który robi zakupy w e-sklepach, potwierdza, że dzięki temu oszczędza czas, nierzadko pieniądze, bo może liczyć na atrakcyjne oferty sklepów online. Do tego zakupy może realizować w dowolnym miejscu, o dowolnym czasie.

Kolejne zalety, jakie wynikają z możliwości dokonywania zakupów drogą elektroniczną, to oczywiście optymalne bezpieczeństwo, ale i wygoda. W sieci mamy dostęp do szerokiej, znacznie bardziej rozbudowanej oferty sklepu, bo przecież nie ogranicza w tym przypadku przestrzeń sklepowa. Na zakupy można poświęcać dowolną ilość czasu, nie trzeba stać w kolejkach, klient ma też dostęp do szczegółowego opisu prezentowanego towaru.

Co kupujemy w sieci?

O ile przed pandemią koronawirusa najczęściej przez internet Polacy kupowali ubrania, artykuły dla dzieci oraz sprzęt elektroniczny, tak dzisiaj widać wyraźny rozwój w kierunku znacznie szerszej oferty i większego popytu na zupełnie inne produkty. Powszechne jest już nabywanie kosmetyków drogą online, a świetnym przykładem może być Drogeria Pigment z rzeczywiście rozbudowanym asortymentem. W e-sklepach chętnie kupujemy też żywność – o ile do niedawna popularnością cieszyły się produkty ekologiczne czy te niedostępne w zwykłych, polskich sklepach, tak dzisiaj z zakupów z dostawą do domu chętnie korzystamy przy okazji nabywania produktów tzw. pierwszej potrzeby.

E-sklep – pomysł na biznes

Od ogłoszenia pandemii koronawirusa, powstało prawie 2 000 nowych e-sklepów, których oferta dedykowana jest klientom z Polski. Oczywiście, internet nie ma żadnych ograniczeń i można nabywać produkty z całego świata, natomiast chodzi o sklepy online, których działalność została zarejestrowana w naszym kraju.

Tak ogromny wzrost podmiotów w branży e-commerce, to dla wielu ratunek przed bankructwem – liczni przedsiębiorcy zostali z dnia na dzień dosłownie odcięci od możliwości generowania dochodu. Dla niektórych sytuacja na całym świecie stała się zaś „motorem” do działania i wykorzystania pomysłów na biznes w sieci. Prognozy jednoznacznie wskazują, że sklepy online będą nadal prężnie się rozwijać, nie ma mowy o kryzysie w internetowej przestrzeni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here