Jak wynika ze specjalistycznych badań prawie połowa rekruterów sprawdza kandydata w internecie, a znalezione informacje mają niejednokrotnie realny wpływ na decyzje o zatrudnieniu. Sytuacja taka wbrew powszechnej opinii nie dotyczy jedynie osób z wysoką pozycją zawodową, ale również szeregowych pracowników, których nie najlepsza reputacja online może kosztować wiarygodność w oczach pracodawców.

Po pierwsze wprawny rekruter łatwo zweryfikuje w sieci to co potencjalny pracownik napisał (lub pominął) w CV oraz liście motywacyjnym. Osoba taka na pewno dokładnie prześledzi profile założone przez kandydata na portalach społecznościowych typu facebook, zapozna się z jego poglądami, umieszczanymi zdjęciami – także tymi z imprez i wakacji – a także zwróci uwagę na poprawność używanego języka i słownictwo. Również kontrowersyjne czy po prostu głupie wypowiedzi na forach czy blogach internetowych mogą dać rekruterowi nie najlepszy obraz kandydata na pracownika.

Obecnie każdy, komu zależy na profesjonalnym wizerunku powinien dbać o swoją reputację również w internecie i zapoznać się z zasadami zarządzania informacją w sieci.

Zarządzanie reputacją w sieci

Zarządzanie reputacją w sieci polega na świadomym kształtowaniu swojego wizerunku zarówno zawodowego jak i towarzyskiego poprzez kontrolę umieszczanych w internecie informacji, zdjęć i kontaktów dotyczących swojej osoby. Oto zasady których należy przestrzegać dbając o swoją internetową reputację:

1. Co jakiś czas warto wpisać swoje imię i nazwisko do wyszukiwarki w celu sprawdzenia jakie informacje się pojawią. W przypadku pojawienia się treści szkodliwych lub nieaktualnych należy skontaktować się z administratorem strony, w celu usunięcia tych danych.

2. Uważnie kształtuj swoje profile na portalach społecznościowych, unikaj zbyt swobodnych zdjęć oraz niewybrednych czy wulgarnych komentarzy.

3. Zweryfikuj listę swoich wirtualnych znajomych, wykasuj osoby których nie znasz i ewentualnie ogranicz dostęp do swojego profilu.

4. Rozważ stworzenie profilu zawodowego na profesjonalnych portalach biznesowych, bądź aktywny na forach branżowych. Osoby odpowiedzialne za rekrutację zwracają uwagę i doceniają taką aktywność w Internecie.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here