Szkolenia z zakresu public relations prowadzi się zazwyczaj w odniesieniu do celu, jakiemu ma służyć. Są więc szkolenia PR przeznaczone dla osób pracujących na wizerunkiem organizacji, są też i takie, które zajmują się tworzeniem odpowiedniego imażu polityków.

Jeśli chodzi o szkolenia public relations dla pracowników przedsiębiorstw warto zapoznać się z działaniami Związku Firm Public Relations w tym zakresie. Jest to związek pracodawców zrzeszający firmy działające w branży i deklarujące postępowanie zgodne z Kodeksem Dobrych Praktyk. Szkolenia proponowane przez tą instytucję są atrakcyjne ze względu na swój prestiżowy charakter i program stworzony na kanwie nauczania Londyńskiej Szkoły Public Relations. Szkolenia te pozwalają poznać praktyczne aspekty PR i szeroki zakres wiedzy tematycznej, obejmującej zgłębienie obszaru działań public relations, jego odniesienie do reklamy i marketingu, zagadnienia dotyczące komunikacji i kontaktów z mediami, budowania wizerunku marki, korzystania z nowych technologii i mediów na potrzeby PR, zarządzania w sytuacjach kryzysowych, komunikacji wewnętrznej, organizacji eventów i sponsoringu, rozliczania usług związanych z PR itp. Program tego szkolenia w zasadzie wyczerpuje większość najistotniejszych kwestii związanych z public relations. Podobne kursy organizuje wiele firm i instytucji,najczęściej omawiają one jednak nieco mniejszą ilość aspektów branżowych, niemniej też koszty ich odbycia są niższe.

Uwaga!

Szkolenia poruszające zagadnienia związane ze stosowaniem narzędzi public relations w polityce skupiają się na specyfice wykorzystania ich w odniesieniu do kreowania wizerunku polityków. Tu, podobnie jak w tradycyjnie rozumianym PR, omawia się stosowanie metod tworzenia marki i reputacji, współpracy z mediami, postępowania w sytuacjach kryzysu, zastosowań pojęcia „czarnego PR”, tyle że w odniesieniu do budowania imażu osoby. Podczas takich szkoleń podkreśla się też rozróżnienie działań w odniesieniu do odrębnych etapów aktywności politycznej – w czasie kampanii i kadencji.

Co myślicie o szkoleniach z public relations? A może już braliście w jakimś udział? Podzielcie się doświadczeniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSzkolenie z budowania wizerunku firmy – na czym polega?
Następny artykułWebcast – co to jest?

Katarzyna Aleksandrzak – absolwentka psychologii specjalizująca się w psychoedukacji i szkoleniach metodami aktywnymi. Prócz licznych staży, doświadczenie zdobywała podczas treningów superwizowanych w szkole trenerów Grupa TROP. Autorka scenariuszy szkoleniowych.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Kilka lat temu ukończyłam studia z zakresu psychologii w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Psychologia odkąd pamiętam była moją pasją i z tą myślą wybierałam kierunek kształcenia. Zarówno uczelnia, jak i praca na stażach, praktykach, a później zawodowa, pozwoliły mi odkryć znacznie więcej zastosowań znajomości tej dziedziny nauki niż się spodziewałam. Najciekawsze jest dla mnie łączenie jej z nowoczesnymi technologiami, wykorzystaniem w marketingu z naciskiem na jego internetową formę czy też w e-learningu i szeroko pojętym zarządzaniu.

Interesuję się także metodyką szkoleń, ukończyłam specjalizację z psychoedukacji metodami aktywnymi. Swoją przyszłość zawodową łączę z pracą trenera kompetencji miękkich. Zawsze lubiłam też pracę z tekstami, co pozwala mi od wielu lat wykonywać zawody, w których umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym jest niezbędna. Żeby ponieść swoje zdolności w tym zakresie odbyłam studia podyplomowe o specjalizacji Edytorstwo Współczesne, na kierunku Edytorstwa i Krytyki Tekstu Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego.

Prywatnie jestem mamą bliźniaczek i większość mojego wolnego czasu spędzam ze swoimi dziećmi. Pozostałe chwile uwielbiam poświęcać na czytanie – literatura to moja największa pasja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here