Właściwie opracowane działania wizerunkowe mogą wpływać na wzrost sprzedaży produktów i usług oraz rozpoznawalności marki, a to już ma bezpośrednie odniesienie do wyników finansowych. Niewątpliwie warto więc inwestować w spójną politykę wizerunkową firmy, jej działania marketingowe i reklamowe.

Szkolenia dotyczące kreowania wizerunku firmy są prowadzone zarówno dla pracowników działów PR, jak i reklamy, marketingu oraz wszystkich tych, którzy reprezentują organizację w kontaktach z mediami, partnerami i klientami biznesowymi. Ich zakres tematyczny obejmuje szeroki obszar zagadnień, od tworzenia ofert handlowych atrakcyjnych z punktu widzenia promocji firmy, do projektowania strategii marketingowych i komunikacyjnych oraz tworzenia tożsamości firmy i systemu identyfikacji wizualnej. Szkolenia wizerunkowe mogą być przekrojowe lub skupiać się na wybranych aspektach.

Część ofert kierowanych jest do pracowników działów public relations, rzeczników prasowych i tych, którzy pełnią stanowiska reprezentacyjne. Skupiają się one na ćwiczeniu właściwych postępowań w sytuacjach kryzysowych i podczas wywiadów, na przygotowywaniu materiałów i imprez promocyjnych, dobrych praktyk komunikacji wewnętrznej firmy. Ułatwiają zdobycie wiedzy o zagrożeniach i korzyściach, jakie niosą za sobą możliwości manipulowania treścią medialną.

Uwaga!

Można spotkać się też z propozycjami szkoleń skierowanych na omawianie tematów ściśle związanych z korzystaniem z jednego z mediów, na przykład z internetu. Tak zaprojektowane są kursy kreowania wizerunku w sieci. Uczą one poruszania się w obszarze tzw. e-merketingu (marketingu internetowego), pozwalając na korzystanie z nie tylko już tradycyjnych form reklamy na stronach WWW czy drogą mailową, ale również z będących dziś na fali popularności serwisów społecznościowych (np. Facebook) i wielu innych dostępnych narzędzi promocji.

Co myślicie o szkoleniach z kreowania wizerunku firmy? A może już braliście w jakimś udział? Podzielcie się doświadczeniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSzkolenie z coachingu managerskiego – na czym polega?
Następny artykułSzkolenie z public relations – na czym polega?

Katarzyna Aleksandrzak – absolwentka psychologii specjalizująca się w psychoedukacji i szkoleniach metodami aktywnymi. Prócz licznych staży, doświadczenie zdobywała podczas treningów superwizowanych w szkole trenerów Grupa TROP. Autorka scenariuszy szkoleniowych.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Kilka lat temu ukończyłam studia z zakresu psychologii w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Psychologia odkąd pamiętam była moją pasją i z tą myślą wybierałam kierunek kształcenia. Zarówno uczelnia, jak i praca na stażach, praktykach, a później zawodowa, pozwoliły mi odkryć znacznie więcej zastosowań znajomości tej dziedziny nauki niż się spodziewałam. Najciekawsze jest dla mnie łączenie jej z nowoczesnymi technologiami, wykorzystaniem w marketingu z naciskiem na jego internetową formę czy też w e-learningu i szeroko pojętym zarządzaniu.

Interesuję się także metodyką szkoleń, ukończyłam specjalizację z psychoedukacji metodami aktywnymi. Swoją przyszłość zawodową łączę z pracą trenera kompetencji miękkich. Zawsze lubiłam też pracę z tekstami, co pozwala mi od wielu lat wykonywać zawody, w których umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym jest niezbędna. Żeby ponieść swoje zdolności w tym zakresie odbyłam studia podyplomowe o specjalizacji Edytorstwo Współczesne, na kierunku Edytorstwa i Krytyki Tekstu Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego.

Prywatnie jestem mamą bliźniaczek i większość mojego wolnego czasu spędzam ze swoimi dziećmi. Pozostałe chwile uwielbiam poświęcać na czytanie – literatura to moja największa pasja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here