Właściwie opracowane działania wizerunkowe mogą wpływać na wzrost sprzedaży produktów i usług oraz rozpoznawalności marki, a to już ma bezpośrednie odniesienie do wyników finansowych. Niewątpliwie warto więc inwestować w spójną politykę wizerunkową firmy, jej działania marketingowe i reklamowe.
Szkolenia dotyczące kreowania wizerunku firmy są prowadzone zarówno dla pracowników działów PR, jak i reklamy, marketingu oraz wszystkich tych, którzy reprezentują organizację w kontaktach z mediami, partnerami i klientami biznesowymi. Ich zakres tematyczny obejmuje szeroki obszar zagadnień, od tworzenia ofert handlowych atrakcyjnych z punktu widzenia promocji firmy, do projektowania strategii marketingowych i komunikacyjnych oraz tworzenia tożsamości firmy i systemu identyfikacji wizualnej. Szkolenia wizerunkowe mogą być przekrojowe lub skupiać się na wybranych aspektach.
Część ofert kierowanych jest do pracowników działów public relations, rzeczników prasowych i tych, którzy pełnią stanowiska reprezentacyjne. Skupiają się one na ćwiczeniu właściwych postępowań w sytuacjach kryzysowych i podczas wywiadów, na przygotowywaniu materiałów i imprez promocyjnych, dobrych praktyk komunikacji wewnętrznej firmy. Ułatwiają zdobycie wiedzy o zagrożeniach i korzyściach, jakie niosą za sobą możliwości manipulowania treścią medialną.
Uwaga!
Można spotkać się też z propozycjami szkoleń skierowanych na omawianie tematów ściśle związanych z korzystaniem z jednego z mediów, na przykład z internetu. Tak zaprojektowane są kursy kreowania wizerunku w sieci. Uczą one poruszania się w obszarze tzw. e-merketingu (marketingu internetowego), pozwalając na korzystanie z nie tylko już tradycyjnych form reklamy na stronach WWW czy drogą mailową, ale również z będących dziś na fali popularności serwisów społecznościowych (np. Facebook) i wielu innych dostępnych narzędzi promocji.
Co myślicie o szkoleniach z kreowania wizerunku firmy? A może już braliście w jakimś udział? Podzielcie się doświadczeniami.