Niektóre firmy decydują się na podniesienie kwalifikacji swoich kadr menadżerskich poprzez szkolenia, które mają nauczyć te osoby, jak lepiej pełnić rolę przywódcy i pełnić funkcję coacha dla podwładnych. Jest to praktyczne podejście z dwóch względów. Po pierwsze, umożliwia zwiększenie skuteczności zarządzania i efektywności w relacjach biznesowych wyszkolonego pracownika. Po drugie, pozwala na korzystanie z dobrodziejstw coachingu bez konieczności każdorazowego korzystania z usług zewnętrznych fachowców. Jak więc zorganizować takie szkolenie z coachingu menadżerskiego?

Uwaga!

Rynek szkoleń jest bogaty w oferty kursów Business Coaching proponowanych przez różne instytucje. Część spośród tych organizacji posługuje się międzynarodową certyfikacją. Nie jest to warunek konieczny, jednak na pewno dobrze zwrócić na to uwagę, wybierając odpowiednie szkolenie dla coacha. Niekiedy kursy coachingu menadżerskiego są dostępne jedynie dla kandydatów posiadających już pierwszy stopień certyfikacji (jest tak np. w ICC).

Szkolenia tego typu mają najczęściej formę warsztatową i trwają kilkanaście dni lub kilka tygodni. Trzeba wziąć pod uwagę, że poza częścią zajęciową obejmują również różne formy praktyki, superwizji i realizacji projektów, są więc bardzo czasochłonne. Nie są to rodzaje szkoleń, które mogą być realizowane jako dodatkowe zajęcie „po pracy”. W większości przypadków wyłączają one pracownika z intensywnych działań zawodowych na pewien okres czasu.

Kursy Business Coaching uwzględniają różnorodne doświadczenia zawodowe uczestników i pozwalają im na przyswojenie praktyki stosowania narzędzi coachingu w kontekście wykonywanych przez nich zadań. Umożliwiają podniesienie umiejętności komunikacyjnych w odniesieniu do współpracowników i klientów biznesowych, ułatwiają też zrozumienie metodyki skutecznej motywacji, poznanie własnych mocnych i słabych stron oraz pracę nad nimi. Osoby profesjonalnie przeszkolone z zakresu coachingu menadżerskiego są pracownikami, którzy rozwijając własne zdolności stają się jednocześnie lepszymi przywódcami i partnerami dla innych członków organizacji oraz wzmacniają możliwości zarządzania zasobami ludzkimi firmy o kompetencje coacha.

Co myślicie o szkoleniach z coachingu managerskiego? Warto w nie zainwestować? Podzielcie się doświadczeniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak zwiększyć efektywność pracy pracowników?
Następny artykułSzkolenie z budowania wizerunku firmy – na czym polega?

Katarzyna Aleksandrzak – absolwentka psychologii specjalizująca się w psychoedukacji i szkoleniach metodami aktywnymi. Prócz licznych staży, doświadczenie zdobywała podczas treningów superwizowanych w szkole trenerów Grupa TROP. Autorka scenariuszy szkoleniowych.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Kilka lat temu ukończyłam studia z zakresu psychologii w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Psychologia odkąd pamiętam była moją pasją i z tą myślą wybierałam kierunek kształcenia. Zarówno uczelnia, jak i praca na stażach, praktykach, a później zawodowa, pozwoliły mi odkryć znacznie więcej zastosowań znajomości tej dziedziny nauki niż się spodziewałam. Najciekawsze jest dla mnie łączenie jej z nowoczesnymi technologiami, wykorzystaniem w marketingu z naciskiem na jego internetową formę czy też w e-learningu i szeroko pojętym zarządzaniu.

Interesuję się także metodyką szkoleń, ukończyłam specjalizację z psychoedukacji metodami aktywnymi. Swoją przyszłość zawodową łączę z pracą trenera kompetencji miękkich. Zawsze lubiłam też pracę z tekstami, co pozwala mi od wielu lat wykonywać zawody, w których umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym jest niezbędna. Żeby ponieść swoje zdolności w tym zakresie odbyłam studia podyplomowe o specjalizacji Edytorstwo Współczesne, na kierunku Edytorstwa i Krytyki Tekstu Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego.

Prywatnie jestem mamą bliźniaczek i większość mojego wolnego czasu spędzam ze swoimi dziećmi. Pozostałe chwile uwielbiam poświęcać na czytanie – literatura to moja największa pasja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here