Niestety często takie ankiety są przygotowywane bez specjalnego celu i zrozumienia, bo przełożony kazał – jest to zmarnowany czas naszych pracowników. Ankiety mogą zawierać pytania, na które odpowiedzi zaznaczamy na skali Likerta od 1 do 5 w zależności w jakim stopniu się z nimi zgadzamy, mogą wystąpić również pytania zamknięte, gdzie musi zdecydować się czy zgadzamy się z nimi lub nie. Najwięcej możliwości dają pytania otwarte, gdzie nie narzucają nam odpowiedzi – jednak dla osób sprawdzając ankiety ich interpretacja przez to może być dużo trudniejsza.

Co może być przedmiotem badanym przez nas w ankietach, czego możemy dowiedzieć się więcej o naszej firmie poprzez ich wprowadzenie? Najczęściej interesuje nas:

– Jaki klimat panuje w organizacji?
– Jak układa się praca w grupie pomiędzy naszymi pracownikami?
– Co przeszkadza pracownikom w codziennej pracy?
– Czego oczekują pracownicy od pracodawcy?
– Czy kultura organizacji wpływa dobrze na pracę członków zespołu?
– Co mogłoby usprawnić pracę pracowników?
– Co wyzwala w pracownikach największą motywację do pracy?
– Jak pracownicy widzą swoją przyszłość?
– Jakich umiejętności im brakuje, a chcieliby je nabyć?

Lista może się wydłużać i różnicować w zależności od rodzaju firmy, w której mają być przeprowadzane ankiety. Dlatego najważniejsze to dokładnie znać cel, zadanie jakie ma spełniać nasza ankieta.

Jest to na pewno szybki i w miarę tani sposób na znalezienie odpowiedzi na nurtujące nas pytania dotyczące naszej firmy i pracowników, ale ankiety nigdy nie zastąpią sprawnie przeprowadzonego audytu i są narażone na różne wypaczenia, będące efektem udzielania nieprawdziwych odpowiedzi.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułLawenda – sadzenie, uprawa, pielęgnacja
Następny artykułJak założyć agencję opiekunek?

Szczepan Spis – psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, doradca zawodowy, doktorant UŚ, spec. ds. fizjoterapii, redaktor naczelny dwóch gazet, właściciel firmy szkoleniowej. Na co dzień ponadto zajmuje się tematyką PR, funduszy unijnych, badaniami naukowym z zakresu psychologii menadżerskiej, a obecnie szczególnie ekonomii społecznej. Z zamiłowania dziennikarz, autor wielu tekstów w różnych pismach, a także publikacji naukowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here