Co możemy dostać na wstępie?

– Darmowe szkolenia z zakładania działalności gospodarczej
– Dofinansowanie z PUP (średnio ok. 19 tys. złotych)
– Dofinansowanie UE (40 tys. złotych)
– Zniżki ZUS (przez pierwsze 2 lata)
– Działanie w ramach inkubatorów przedsiębiorczości

Pierwszym krokiem na drodze do własnej firmy gospodarczej jest skonstruowanie profesjonalnego biznes planu. Najlepiej zrobić to samodzielnie. Wszelkie informacje jakie zdobędziemy w trakcie tej pracy, przydadzą nam się w prowadzeniu działalności. Podstawowy zarys biznes planu zawiera następujące informacje.

1.CHARAKTERYSTYKA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1.Charakterystyka firmy
2.Cele
3.Analiza SWOT
2.PLAN MARKETINGOWY
1.Asortyment produkcji i usług oraz ceny
2.Charakterystyka odbiorców
3.Sytuacja na rynku i popyt na produkty/usługi
4.Konkurencja
5.Ceny
6.Dystrybucja
7.Promocja sprzedaży
8.Charakterystyka dostawców
3.PLAN DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ
1.Nakłady inwestycyjne z harmonogramem
2.Źródła finansowania
3.Plan ilościowy produkcji i sprzedaży
4.PLAN ZATRUDNIENIA
1.Kadra kierownicza
2.Zatrudnienie
3.Wynagrodzenia personelu
5.ANALIZA EKONOMICZNO-FINANSOWA PRZEDSIĘWZIĘCIA
1.Założenia do analizy ekonomiczno-finansowej
2.Harmonogram amortyzacji kredytu
3.Leasing (jeśli dotyczy)
4.Rachunek zysków i Strat za poprzednie lata oraz okres kredytowania
5.Rachunek Przepływów Pieniężnych za poprzednie lata oraz okres kredytowania
6.Bilans za poprzednie lata oraz okres kredytowania

Sprawnie skonstruowany biznes plan pozwoli nam ubiegać się o różne dofinansowania na otwarcie działalności gospodarczej.

Gdy już powołamy naszą agencję reklamową do życia, musimy strzec się, żeby nie złamać prawa, gdyż reklamy emitowane w różnych mediach mają również swoje zabezpieczenia prawne. Tworząc reklamę tworzy się utwory. Tak mówi ustawa o prawie autorskim. W tym momencie może pojawić się problem dotyczący praw autorskich do danych dzieł. Nasza dokumentacja musi być pełna, bo odpowiadamy za to co wystawiliśmy prawnie. Niektóre produkty, jak np. alkohol, tytoń, część środków medycznych, jest objętych zakazem reklamy i do tych zasad musimy się stosować.

Agencję reklamową możemy zakładać jako działalność jednoosobową lub spółkę, nie potrzebujemy ponadto żadnych zezwoleń ani koncesji. Pamiętajmy, że priorytetowym punktem jest dokładna analiza rynku i konkurencji działającej na naszym terenie, od tego zależy opłacalność naszych działań.

Czy informacje zawarte w tekście okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułOrzech włoski i leszczyna – sadzenie, uprawa, pielęgnacja
Następny artykułJak założyć agencję ubezpieczeniową?

Szczepan Spis – psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, doradca zawodowy, doktorant UŚ, spec. ds. fizjoterapii, redaktor naczelny dwóch gazet, właściciel firmy szkoleniowej. Na co dzień ponadto zajmuje się tematyką PR, funduszy unijnych, badaniami naukowym z zakresu psychologii menadżerskiej, a obecnie szczególnie ekonomii społecznej. Z zamiłowania dziennikarz, autor wielu tekstów w różnych pismach, a także publikacji naukowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here