Wymagane są 2 typy szkoleń: tzw. szkolenie ogólne – obejmujące podstawową wiedzę z zakresu ubezpieczeń, rynku ubezpieczeniowego, prawa, itp. zagadnień, oraz szkolenie produktowe – obejmujące wiedzę specjalistyczną z dziedziny produktów ubezpieczeniowych, oferowanych przez konkretną firmę ubezpieczeniową, z którą kandydat na agenta zamierza podjąć współpracę. Ponadto nie możemy być karani, musimy posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i co istotne, posiadać minimum średnie wykształcenie.

Dla wszystkich zakładających własną działalność gospodarczą, rząd i Unia Europejska przygotowała szereg udogodnień. Oczywiście założenie własnej działalności gospodarczej jest wyzwaniem, jak każde przedsięwzięcie i wymaga od nas olbrzymiego zaangażowania. Co możemy dostać już na początku?

– Darmowe szkolenia z zakładania działalności gospodarczej
– Dofinansowanie z PUP (średnio ok. 19 tys. złotych)
– Dofinansowanie UE (40 tys. złotych)
– Zniżki ZUS (przez pierwsze 2 lata)
– Działanie w ramach inkubatorów przedsiębiorczości

Pierwszym krokiem na drodze do własnej działalności gospodarczej jest skonstruowanie profesjonalnego biznes planu, może to zrobić sami, lub zlecić innej firmie. Osobiście namawiam do zabrania się do tego samemu, wszelkie informacje jakie zdobędziemy w trakcie tej pracy, na pewno później zaprocentują – dobrze jest jednak skonsultować nasze dzieło ze specjalistami. Podstawowy zakres biznes planu zawiera następujące punkty:

1.CHARAKTERYSTYKA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1.Charakterystyka firmy
2.Cele
3.Analiza SWOT
2.PLAN MARKETINGOWY
1.Asortyment produkcji i usług oraz ceny
2.Charakterystyka odbiorców
3.Sytuacja na rynku i popyt na produkty/usługi
4.Konkurencja
5.Ceny
6.Dystrybucja
7.Promocja sprzedaży
8.Charakterystyka dostawców
3.PLAN DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ
1.Nakłady inwestycyjne z harmonogramem
2.Źródła finansowania
3.Plan ilościowy produkcji i sprzedaży
4.PLAN ZATRUDNIENIA
1.Kadra kierownicza
2.Zatrudnienie
3.Wynagrodzenia personelu
5.ANALIZA EKONOMICZNO-FINANSOWA PRZEDSIĘWZIĘCIA
1.Założenia do analizy ekonomiczno-finansowej
2.Harmonogram amortyzacji kredytu
3.Leasing (jeśli dotyczy)
4.Rachunek zysków i Strat za poprzednie lata oraz okres kredytowania
5.Rachunek Przepływów Pieniężnych za poprzednie lata oraz okres kredytowania
6.Bilans za poprzednie lata oraz okres kredytowania

Sprawnie skonstruowany biznes plan pozwoli nam ubiegać się o różne dofinansowania na otwarcie działalności gospodarczej.

Agencja ubezpieczeniowa jest specyficzną działalnością, gdyż sporo umów podpisujemy w terenie, więc na początku nie potrzebujemy mieć biura w centrum miasta, to jednak nie zwalnia nas z obowiązku posiadania siedziby firmy, potrzebnej do jej rejestracji.. Najważniejsze żeby Zanim ruszymy z biznesem, nawiązać współpracę z Towarzystwem Ubezpieczeniowym, które będziemy reprezentować.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak założyć agencję reklamową?
Następny artykułHortensja – sadzenie, uprawa, pielęgnacja

Szczepan Spis – psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, doradca zawodowy, doktorant UŚ, spec. ds. fizjoterapii, redaktor naczelny dwóch gazet, właściciel firmy szkoleniowej. Na co dzień ponadto zajmuje się tematyką PR, funduszy unijnych, badaniami naukowym z zakresu psychologii menadżerskiej, a obecnie szczególnie ekonomii społecznej. Z zamiłowania dziennikarz, autor wielu tekstów w różnych pismach, a także publikacji naukowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here