Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na funkcjonalność konta, na którą składa się dostępność środków w każdej chwili z dowolnego miejsca, a także możliwość pozyskania dodatkowych środków w formie kredytu w razie, gdy wystąpi taka potrzeba. Wyborowi właściwego rachunku należy poświęcić czas i uwagę, bowiem łatwość i szybkość dostępu do konta firmowego i środków na nim zgromadzonych może decydować o losach firmy, jej być albo nie być na konkurencyjnym rynku.

Wybierając konto należy zbadać oferty kilku banków pytając o następujące parametry:

– wysokość opłaty za prowadzenie konta;

– opłaty za karty kredytowe, ich oprocentowanie i długość okresu bezodsetkowego;

– koszty przelewów (przez internet, w oddziale, przez telefon);

– opłaty za przelewy do US i ZUS;

– opłaty za zlecenia stałe;

– kurs wymiany walut (możliwość negocjacji).

Ze względu na duże różnice w wysokości i rodzaju opłat wybierając konto firmowe należy rozważyć, które opcje będą najczęściej wykorzystywane. Po ustaleniu, jakie funkcje będzie spełniał rachunek bankowy należy rozważyć dodatkowe opcje dostępne w ofercie banku.

Wariant rozszerzony

Usługi dodatkowe, związane z rachunkami bankowymi wpływają na funkcjonalność konta. Mogą to być miedzy innymi:

– kredyt w rachunku bieżącym;

– oprocentowanie kredytów gotówkowych, prowizja i limity;

– zasady udzielania kredytów inwestycyjnych;

– procedury udzielania gwarancji bankowych.

Z reguły z początkiem działalności firma nie otrzyma dużego kredytu, ze względu na brak wystarczającego zabezpieczenia, może jednak wykorzystać karty kredytowe czy kredyt w rachunku bieżącym. Niemniej jednak z upływem czasu rozwój firmy może wymagać kredytów, gwarancji bankowych, czy innych rozwiązań dostępnych dla klientów wybranego banku, stąd już na początku warto rozważyć dostępność oraz koszty tychże usług.

Kwestie kluczowe

Oprócz wymienionych wyżej zagadnień dla wielu przedsiębiorców kluczową kwestią będzie dostępność bankomatów i placówek banku. Dostępność obsługi klienta w tym możliwość skorzystania z obsługi w oddziale banku jest pomocna w wielu sytuacjach, gdy potrzebne jest bankowe poświadczenie dokumentu czy kiedy potrzebujemy indywidualnej konsultacji. Część klientów korzysta też z usług doradców, zleca płatności czy też wypłaca większe kwoty gotówki w placówce banku i ceni sobie bezpośredni kontakt.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here