Fitness Odżywki na masę mięśniową - czy warto, jak stosować?

Odżywki na masę mięśniową – czy warto, jak stosować?

-

Podczas treningu na masę musimy stosować dietę wysoko białkową, ponieważ tylko dzięki niej osiągniemy upragniony cel. Niektóre odżywki posiadają składniki, które pozwalają na szybsze wchłanianie białka do organizmu.

Poniżej lista kilku najbardziej popularnych i ogólnodostępnych odżywek i suplementów, które pozwolą Ci, wraz z systematycznymi ćwiczeniami oraz specjalną dietą, uzyskać upragnioną masę mięśniową.

Kreatyna – jest ona jednym z najlepszych suplementów, działających na przyrost masy, zażywanie jej nie powoduje skutków ubocznych. Kreatyna zwiększa siłę mięśni, wytrzymałość na ból, potęguje wchłanianie białek. Podczas zażywania kreatyny, należy pić duże ilości wody – od 3 do 5 litrów dziennie. Kreatynę należy brać przez okres od 4 do 8 tygodni, dzienna dawka wynosi 10 g; tyle jest w stanie wchłonąć nasz organizm na dobę.

Glutamina – ponad 50% aminokwasów w komórkach mięśniowych to glutamina, jednak pomimo tego, organizm jest w stanie wyprodukować tylko pewną jej ilość, dlatego trzeba ją przyjmować z zewnątrz. Mózg, układ odpornościowy oraz przewód pokarmowy także potrzebują glutaminy, zbyt mała jej ilość może doprowadzić do tego, ze będzie ona zabierana z komórek mięśniowych na rzecz powyższych organów. Zażywanie glutaminy należy rozpocząć od przyjmowania na dobę 10 g, co tydzień zwiększaj dawkę co 10, aż dojdziesz do 40g.

BCAA – aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach. Po połączeniu ich z dużą ilością zażywanych węglowodanów, może nastąpić duży spadek tkanki tłuszczowej w organizmie. Służą również jako paliwo dla naszego organizmu.

L-karnityna – przyspiesza przemianę materii, zwiększa spalanie tłuszczów podczas wysiłku fizycznego. Należy zażywać ją 45 minut przed treningiem, jeśli jest w postaci tabletki lub 10 minut przed treningiem, jeśli jest w płynie, na pusty żołądek.

Co myślicie o stosowaniu suplementów na masę mieśniową? Jesteście za czy przeciw? Podzielcie się swoją opinią.

Sylwia Załuńska

Sylwia Załuńska – absolwentka Studium Zdrowia i Urody, instruktorka rekreacji ruchowej. Fitness to jej praca i wielka pasja. Jej przepis na zdrowie to aktywny tryb życia i zdrowe odżywianie. Wegetarianka od 7 lat.

 

Nasz specjalista pisze o o sobie:

Od zawsze lubiłam sport, w ćwiczeniach fitness zakochałam się od pierwszych zajęć. Zawsze staram się być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami dotyczącymi sprzętu na siłowni czy nowych form zajęć.

Swoją wiedzę i doświadczenie staram się jak najgorliwiej przelewać na papier i dzielić się nią ze wszystkimi zainteresowanymi.

Prowadzę zdrowy i aktywny tryb życia,  egzystuję w zgodzie z naturą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Najczęstsze problemy z przedszkolakiem

Mimo iż wiek przedszkolny jest okresem stabilności i równowagi, dziecko w tym czasie przeżywa wiele problemów związanych z nowym środowiskiem, jakim jest dla niego przedszkole.

Wzrost cen w 2012 roku

Galopujące ceny paliwa oraz zapowiadane podwyżki energii elektrycznej nie pozostawiają złudzeń, że rok 2012 będzie droższy od poprzedniego. Co i o ile zdrożeje? Na jakie obniżki możemy liczyć?

Zobacz też

Jaka gitara elektryczna na początek?

Rodzajów gitar elektrycznych jest mnóstwo i mogą one sprawić nie lada kłopot przy wyborze. Wiadomo, że decydującym czynnikiem będą wygląd (kształt) i kolor, jednak trzeba uważać, by oczarowanie prezencją instrumentu nie sprawiło, że zakupiony sprzęt nie będzie spełniał naszych oczekiwań.

Lampy LED – dlaczego warto wybrać to rozwiązanie?

50 000 godzin! Tyle wynosi średni czas pracy żarówki LED. Oznacza to, że jedna żarówka ledowa, może pracować nieprzerwanie...

Jaką sukienkę na lato wybrać?

Odpowiednio wybrana sukienka na lato to idealny strój dla pań. Nie dość, że wyglądają w nich bardzo kobieco, to...

Może Cię zainteresuje: