Przy czym, zazwyczaj nie są to sztywne, sztuczne portrety, na których pracownicy korporacyjni wyglądają jak na zdjęciach z dowodu osobistego, tylko fotografie z charakterem, oddające osobowość portretowanych osób. Często są to zdjęcia nieformalne, przedstawiające korporacyjnych liderów bez marynarki, z kubkiem kawy lub w innych, tak zwanych, codziennych sytuacjach.
Zadaniem fotografa, oczywiście po konsultacji z klientami jest pokazanie pracowników korporacji z ludzkiej strony. Coraz częściej są to naturalne portrety, często robione poza miejscem pracy.
Najczęściej, fotografów specjalizujących się w zdjęciach biznesowych doceniają przedstawiciele takich branż jak: prawo, doradztwo finansowe, konsulting, inwestycje kapitałowe czy szkolenia, takie jak szkolenia biznesowe, coaching czy językowe.
sxc.hu
Fotograf powinien znaleźć złoty środek pomiędzy powagą i profesjonalizmem a odrobiną swobody w ciekawym kadrze. Zdjęcia biznesowe najczęściej robi się w „sterylnym” biurowym pomieszczeniu, wzbogacając je często, na przykład, zdjęciami plenerowym.
Przygotowując się do takiej sesji, należy uzgodnić z klientem wszystkie najdrobniejsze szczegóły. Warto zabrać na sesję, poza studyjnym światłem błyskowym lub kilkoma lampami błyskowymi wyposażonymi w softboxy lub parasolki, także kilka krawatów, na wypadek gdyby trzeba było zmienić tę część garderoby naszego modela. Jeśli będziemy korzystać z lamp systemowych, możemy zaopatrzyć się także w klamry Justin Clamp, które niestety trudno dostać w Polsce, jednak mogą bardzo ułatwić nam pracę. Za ich pomocą możemy przyczepić lampy praktycznie do wszystkiego.
Korzystając z zestawu lamp błyskowych możemy używać dużych wartości przysłony. Rozmywanie tła nie jest wskazane w miejscu, w którym chcemy podkreślić otoczenie, także jeśli to tylko możliwe, przymknijmy przysłonę do wartości f/16 lub większej. Czułość matrycy nie powinna przekraczać 200. Najlepiej wybrać jak najniższą, aby uniknąć wystąpienia zjawiska szumu. Czystość kadru w fotografii biznesowej jest niezwykle ważna. Postprodukcja zarejestrowanego materiału powinna być zrobiona z wyczuciem i elegancją. Nie należy tutaj przesadzać, warto ujednolicić kolory i światła, usunąć niedoskonałości, dodać kontrast lub nasycenie, jeśli będzie to konieczne. Bardziej zaawansowaną edycję, polegającą na zmianie koloru ubrania, fryzury czy elementów otoczenia warto omówić z klientem.
W jakich sesjach się specjalizujecie? Jakie lubicie najbardziej robić?