Kopiujemy warstwę i przesuwamy kopię do góry. Teraz wybieramy opcję „Poziomy” i przesuwamy środkowy suwak w prawo, aby zmniejszyć kontrast naszego zdjęcia i rozjaśnić cienie. Zdjęcie będzie wyglądać jakby było wyblakłe. Wypadałoby dodać do zdjęcia nieco koloru. Można w tym celu skorzystać z „Wariacji” („Obraz”, „Dopasowania”).

Wybieramy interesujący nas odcień i zmieniamy tryb mieszania warstwy, która jest kopią, ze „Zwykłego” na „Mnożenie”. Zmniejszamy krycie warstwy do minimum 80% i spłaszczamy obrazek. Znowu dodajemy kontrastu. Tym razem możemy skorzystać z „Poziomów”. Przesuwamy suwak czarny w prawo, a szary suwak w lewo. Zatwierdzamy, klikając „OK”. Tworzymy kopię warstwy i ponownie dodajemy kontrastu za pomocą „Krzywych”. Spróbujmy wygiąć prostą w kształt litery „S”. Tryb mieszania zmieniamy na „Nakładka” i ustawiamy krycie na 20%. Zdjęcie ma już zabarwienie litowe. Spłaszczamy warstwy i dodajemy do zdjęcia ziarno. Wciskamy klawisz „Alt” i klikamy w ikonę „Nowa warstwa”.

Wybieramy tryb mieszania „Nakładka” dla nowej warstwy. Na dole ramki znajduje się opcja „wypełnij kolorem neutralnym dla nakładki (50% szarości)”. Stawiamy obok niej „ptaszka” i klikamy „OK”. Wybieramy z menu u góry ekranu zakładkę „Filtr”, następnie „Szum” i „Dodaj szum”. Wybieramy „szum gaussowski”, zaznaczamy opcję „Monochromatyczny” i zatwierdzamy, klikjąc „OK”. Szum zapewne będzie zbyt mocny dla fotografii litowej, dlatego możemy go zmniejszyć za pomocą „Rozmycia”. Wybieramy z menu „Filtr” i „Rozmycie”. Promień rozmycia możemy ustawić w okolicach 1 piksela. Ponieważ ziarno na fotografiach litowych występuje głównie w obszarach zacienionych, dobrze będzie pozbyć się ziarna z części naszego zdjęcia. W tym celu, klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na warstwę z ziarnem.

Pojawi się okno dialogowe „stylu warstwy”. Na dole tego okna znajduje się suwak „Warstwa pod spodem”, który powinniśmy przesunąć w lewo. Następnie, z wciśniętym klawiszem „Alt”, przesuwamy suwak jeszcze bardziej w lewo. Teraz pozostaje nam już tylko spłaszczyć warstwy. Można jeszcze pobawić się w przyciemnianie cieni i dodanie ramki do zdjęcia, ale nie jest to konieczne.

Próbowaliście kiedyś osiągnąć efekt fotografii litowej? Jak Wam poszło? Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak połączyć dwie lampy błyskowe – Canon
Następny artykułJak połączyć dwie lampy błyskowe – Nikon

Dawid Markiewicz – fotograf i dziennikarz. Specjalizuje się przede wszystkich w fotografii ślubnej oraz fotografii mody. Właściciel firmy fotograficznej „Wonderland”

 

Nasz specjalista pisze o sobie:

Tajna jednostka do zadań specjalnych. Autor fotograficznych świadectw obecności. W swoich fotograficznych poszukiwaniach obiektyw kieruję głównie na ludzi.

Wykonuję sesje modowe, reklamowe, profesjonalne portfolia dla modelek i modeli oraz fotoreportaże i plenery ślubne. Należę do prestiżowych, międzynarodowych organizacji, zrzeszających najlepszych fotografów i fotoreporterów ślubnych na świecie: The Wedding Photojournalist Association (WPJA) oraz The Artistic Guild of the Wedding Photojournalist Asociation ([AG]WPJA).

Zainteresowanych zapraszam do współpracy przy tworzeniu fotograficznych opowieści, zarówno ze świata mody, jak i wszystkich, którzy planują zmienić stan cywilny - www.dawidmarkiewicz.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here