Na stronie głównej witryny słowa kluczowe powinny być ogólne, stworzone bez zagłębiania się w szczegóły. Im głębiej w podstrony wchodzimy, tym słowa kluczowe muszą być bardziej szczegółowe i dotyczyć opisywanej zawartości. Ponadto, słowa kluczowe powinny być dopasowane do odbiorców, trzeba wczuć się w użytkownika i zastanowić jakie pytania może zadawać.
Jeżeli szukamy pomysłu na słowa kluczowe warto korzystać z aplikacji Google Analytics i monitorować z jakimi zapytaniami wchodzą na naszą stronę użytkownicy wyszukiwarki, może to być dobre źródło inspiracji.
Warto również przeanalizować strony konkurencji – im lepiej pozycjonowana jest konkurencja tym trudniej będzie dobrać odpowiednie słowa kluczowe.
Trzeba pamiętać, że najlepsze słowa kluczowe to takie, których jest niewiele ale są konkretne i dotyczą jasno opisu strony.
Można również skorzystać ze specjalnego serwisu Google: http://www.google.com/insights/search/# który umożliwia porównanie trendów wyszukiwani w określonych regionach, kategoriach , przedziałach czasowych czy witrynach. Może być to pomocne podczas tworzenia słów kluczowych.
Słyszeliście już o słowach kluczowych? Dajcie znać.