Proces analizy naszych potrzeb możemy rozpocząć od sprawdzenia bilingu. Jeżeli takiego nie mamy spróbujmy oszacować, ile minut potrzebujemy średnio w miesiącu, jak dużo wykorzystujemy wiadomości w kontakcie ze znajomymi. Ważnym kryterium wyboru odpowiedniej oferty będzie również podział otrzymanych wyników na poszczególne sieci. A więc określmy, do jakich sieci najczęściej dzwonimy i wysyłamy SMS-y. Połączenia i wiadomości wewnątrzsieciowe z reguły są tańsze.

Gdy mamy stworzoną listę naszych połączeń, z uwzględnieniem danych operatorów sprawdźmy, ile zapłacimy u poszczególnych. Kierować można się zasadą, że przy skorzystaniu z usług, obniżających koszty wewnątrzsieciowe, najtaniej powinno nam wyjść tam, gdzie najczęściej dzwonimy.

Jeśli mamy już wybranego operatora, podejmijmy decyzję, czy potrzebujemy taniego telefonu i wówczas wybierzmy abonament, czy wolimy ofertę na kartę, bez zobowiązań. Następnym krokiem będzie wybór taryfy.

W przypadku oferty abonamentowej kierujmy się raczej ilością minut, jakie potrzebujemy, a nie ceną wymarzonego aparatu telefonicznego. Operatorowi zawsze będzie zależało, abyś płacił jak najwięcej, stąd otrzymasz propozycje wyższych planów taryfowych. Dobierz do abonamentu  również odpowiednie usługi obniżają koszty wewnątrz sieci. Jeśli potrzebujesz dużo SMS-ów dokup odpowiedni pakiet.

W przypadku oferty na kartę, wybór taryfy, nie powinien być trudny, ponieważ zazwyczaj operator nie daje nam dużego wyboru. Musimy podjąć decyzję, która opcja dodatkowa będzie dla nas korzystna. Możemy wybrać na przykład pomiędzy taryfą z tańszymi minutami w sieci, ale za to z nieco droższymi poza sieć lub z płaską stawkę do wszystkich sieci. Dobierzmy również dodatkowe promocje, jak pakiety minut w ramach sieci czy duże pakiety wiadomości tekstowych. Jeżeli chcemy kontaktować się głównie z jedną osobę, warto wybrać promocję, umożliwiającą niemal nieograniczony kontakt wybranym numerem w ramach miesięcznego ryczałtu lub kwoty zasilenia.

Gdy nasza taryfa będzie już niemal dopasowana, zdecydujmy, czy potrzebujemy transferu danych w telefonie. Jeśli tak sprawdźmy, ile potrzebujemy i dokupmy dodatkowy pakiet. Jego brak w przypadku częstego korzystania z  tego typu usług sprawi, że nasze miesięczne koszty mogą znacząco się zwiększyć.

Co pewien okres czasu warto sprawdzić aktualne oferty operatorów, gdyż zmiany następują bardzo często. Nowe promocje, z których ewentualnie skorzystamy w przyszłości, również mogą obniżyć nam koszty już wyliczone wcześniej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKiedy usuwać znamiona?
Następny artykułSposoby na bezpłatne połączenia z komórki dla zakochanych

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here