Gdy nasz telefon posiada jeszcze gwarancję i coś zaczyna w nim szwankować, oddajmy go na gwarancję. W ten sposób korzystajmy z praw, jakie nam przysługują. Jeśli oddajemy swój telefon do naprawy gwarancyjnej w salonie operatora, powinniśmy otrzymać telefon zastępczy, dzięki któremu przez okres naprawy, będziemy mogli korzystać z usług operatora.

W przypadku naprawy gwarancyjnej naszego sprzętu, sprawdźmy czy została ona wpisana w kartę napraw gwarancyjnych. Jeśli nasz telefon, pomimo trzech napraw z tego samego powodu nadal się psuje, możemy żądać od producenta telefonu wydania nowego w miejsce zepsutego. Dodatkowo pamiętajmy, że nasza gwarancja ulega wydłużeniu o okresy, w których nasz telefon przebywał w naprawie. Jeżeli natomiast otrzymaliśmy nowy sprzęt w miejsce zepsutego okresy gwarancji liczone są od nowa, a więc od momentu wydania nowego telefonu.

Jeżeli w ramach naprawy gwarancyjnej serwis stwierdzi, że usterka telefonu spowodowana jest na przykładem uderzeniem lub zalaniem, możemy otrzymać zapytanie odnośnie proponowanych kosztów naprawy i zgody na ich pokrycie. Mamy prawo się nie zgodzić, wówczas aparat zostanie nam wydany z powrotem w stanie, w którym oddaliśmy go do naprawy.

W sytuacji, gdy oddamy nasz telefon do naprawy, a serwis stwierdzi, że sprzętu nie da się naprawić oraz że usterka nie wynikła z naszego niewłaściwego użytkowania, możemy spodziewać się wówczas wydania nowego sprzętu. Jeśli producent nie posiada już danego modelu telefonu na magazynie, wydawany jest model o podobnej specyfikacji, którego cena nie może być niższa od zepsutego modelu, którego serwis nie jest w stanie naprawić.

W niektórych sytuacjach możemy stwierdzić również niezgodność towaru z umową. Interpretując to dosłownie, w chwili nabycia telefonu, a więc zawarcia umowy kupna sprzedaży, nie dostaliśmy od sprzedawcy pełnych informacji na temat zakupionego sprzętu. Na przykład jeśli zakupiliśmy telefon do połączeń z Internetem, zgodnie z opisem producenta dany telefon powinien umożliwiać taką funkcję, tymczasem w ramach użytkowania stwierdzimy, że nie umożliwia on takiej opcji. W takiej sytuacji mamy prawo oddać sprzęt w ramach niezgodności towaru z umową, żądając w to miejsce nowego towaru, spełniające powyższe kryteria.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAparat w telefonie – sprawdź jego parametry!
Następny artykułRogowacenie skóry – przyczyny, jak wygląda, leczenie

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here