Gdy nasz telefon posiada jeszcze gwarancję i coś zaczyna w nim szwankować, oddajmy go na gwarancję. W ten sposób korzystajmy z praw, jakie nam przysługują. Jeśli oddajemy swój telefon do naprawy gwarancyjnej w salonie operatora, powinniśmy otrzymać telefon zastępczy, dzięki któremu przez okres naprawy, będziemy mogli korzystać z usług operatora.
W przypadku naprawy gwarancyjnej naszego sprzętu, sprawdźmy czy została ona wpisana w kartę napraw gwarancyjnych. Jeśli nasz telefon, pomimo trzech napraw z tego samego powodu nadal się psuje, możemy żądać od producenta telefonu wydania nowego w miejsce zepsutego. Dodatkowo pamiętajmy, że nasza gwarancja ulega wydłużeniu o okresy, w których nasz telefon przebywał w naprawie. Jeżeli natomiast otrzymaliśmy nowy sprzęt w miejsce zepsutego okresy gwarancji liczone są od nowa, a więc od momentu wydania nowego telefonu.
Jeżeli w ramach naprawy gwarancyjnej serwis stwierdzi, że usterka telefonu spowodowana jest na przykładem uderzeniem lub zalaniem, możemy otrzymać zapytanie odnośnie proponowanych kosztów naprawy i zgody na ich pokrycie. Mamy prawo się nie zgodzić, wówczas aparat zostanie nam wydany z powrotem w stanie, w którym oddaliśmy go do naprawy.
W sytuacji, gdy oddamy nasz telefon do naprawy, a serwis stwierdzi, że sprzętu nie da się naprawić oraz że usterka nie wynikła z naszego niewłaściwego użytkowania, możemy spodziewać się wówczas wydania nowego sprzętu. Jeśli producent nie posiada już danego modelu telefonu na magazynie, wydawany jest model o podobnej specyfikacji, którego cena nie może być niższa od zepsutego modelu, którego serwis nie jest w stanie naprawić.
W niektórych sytuacjach możemy stwierdzić również niezgodność towaru z umową. Interpretując to dosłownie, w chwili nabycia telefonu, a więc zawarcia umowy kupna sprzedaży, nie dostaliśmy od sprzedawcy pełnych informacji na temat zakupionego sprzętu. Na przykład jeśli zakupiliśmy telefon do połączeń z Internetem, zgodnie z opisem producenta dany telefon powinien umożliwiać taką funkcję, tymczasem w ramach użytkowania stwierdzimy, że nie umożliwia on takiej opcji. W takiej sytuacji mamy prawo oddać sprzęt w ramach niezgodności towaru z umową, żądając w to miejsce nowego towaru, spełniające powyższe kryteria.