Zawierając umowę telekomunikacyjną w salonach sprzedaży od umowy nie możemy odstąpić, bowiem potrzebę zakupu w rozumieniu prawa odczuliśmy jeszcze przed wejściem do niego. Zawierając umowę w takim miejscu klient dodatkowo ma czas na podjęcie decyzji o zawarciu umowy bądź też o odrzuceniu zaprezentowanej oferty. Poza punktem operatora możliwości do przemyśleń klient zazwyczaj nie ma, ponieważ to operator rozpoczyna kontakt handlowy.

Z uwagi na element zaskoczenia, stosowany przy podpisywaniu umowy „poza lokalem”, klient posiada ograniczoną zdolność do analizy proponowanej oferty, jak i do samej oceny wiarygodności drugiej strony umowy. W związku z powyższym klient podpisujący umowę „poza lokalem” posiada prawo odstąpienia od niej.

Klient może odstąpić od umowy, zawartej poza lokalem operatora, w terminie 10 dni od powzięcia informacji na temat posiadania takiej możliwości, jednak nie później niż 3 miesiące  od chwili podpisania umowy. W niektórych umowach można ponadto znaleźć zapisy mówiące o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu miesiąca od jej podpisania. Warto zatem sprawdzić zapisy posiadanej umowy oraz sprawdzić, czy zapis taki widnieje w naszej umowie w sytuacji zawierania umowy np. drogą korespondencyjną, w obecności kuriera. Taką formę podpisywania umowy stosują niemal wszyscy operatorzy, informacje na temat możliwości odstąpienia od umowy powinny znaleźć się w zapisach nam przedstawionych.

Chcąc odstąpić od umowy, musimy zatem się pospieszyć. Nie można czekać z decyzją o odstąpieniu do ostatniej chwili. Najlepiej stosowne oświadczenie woli złożyć osobiście w punkcie obsługi operatora lub wysłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku osobistego doręczenia dokumentu do operatora należy zabrać dla siebie potwierdzenie złożenia odstąpienia. Potwierdzenie odbioru naszego oświadczenia służy jako dowód, w przypadku gdyby operator nie chciał przyjąć naszego odstąpienia lub też w sytuacji, gdy operator twierdziłby, że otrzymał takie oświadczenie za późno.

Uwaga!

W przypadku skutecznego odstąpienia uważa się, że umowa nie została zawarta. Zaś operator nie może wysuwać wobec klienta żadnych roszczeń. Abonent natomiast zobowiązuje się oddać otrzymany sprzęt telekomunikacyjny: telefon, modem lub komputer przenośny, w zależności od przedmiotu umowy, w stanie nienaruszonym, poza naturalnym zużyciem sprzętu podczas użytkowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak wypowiedzieć umowę abonencką?
Następny artykułJak obliczyć wysokość należnej operatorowi kary?

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here