Moda Z miłości do sportu – historia marki 4F

Z miłości do sportu – historia marki 4F

-

Determinacja i wytrwałość to cechy, które jak podkreśla właściciel marki 4F Igor Klaja przyświecały jej powstaniu. Obecnie marka 4F stanowi część spółki OTCF i cieszy się ugruntowaną pozycją na rynku odzieżowym. Ubrania 4F noszą tysiące użytkowników, a o wysokiej jakości wyrobów świadczy choćby współpraca z Robertem Lewandowskim czy licznymi komitetami olimpijskimi.

Historia marki 4F

Założyciel marki 4F Igor Klaja w wywiadach dość często podkreśla, że odniesiony sukces zawdzięcza swojej determinacji i wytrwałości. Co ważne, zwraca on również uwagę na to, że sport oraz biznes działają w oparciu o podobne mechanizmy. Zrozumienie tej zależności przyczyniło się do rozwoju i końcowego sukcesu marki, mimo że był on okupiony długimi przygotowaniami oraz niepowodzeniami. By opłacić rachunki, podczas studiów Igor Klaja zatrudnił się w sklepie sportowym. Praca ta pozwoliła mu obserwować preferencje i wybory zakupowe klientów oraz poznać tajniki dystrybucji towarów. Między innymi to tak zrodził się pomysł na pierwszy biznes – sprzedaż śpiworów.

Wraz z upływem czasu Igor Klaja zgłębiał wiedzę i zdobywał doświadczenie. Dzięki temu w 1998 roku założył pierwszą niskokosztową markę Outhorn, która nakierowana była na odbiorców hurtowych, w tym hipermarkety Selgros, Tesco czy Auchan. Mimo początkowej dobrej współpracy wkrótce okazało się, że relacje z dużymi sieciami handlowymi cechuje presja cenowa oraz dość niskie wymagania co do jakości oferowanych produktów. Zrodził się zatem pomysł założenia marki dla bardziej wymagających klientów. W 2003 roku powstała marka 4Fun, która stała się furtką prowadzącą na rynek detaliczny oraz początek drogi do wielkiego sukcesu.

Marka w 2007 roku zmieniła nazwę na 4F Sport Performance, a w 2010 roku stała się częścią spółki OTCF. Obecnie ubrania 4F dostępne są w przeszło stu pięćdziesięciu sklepach i obejmują propozycję zarówno dla wyczynowych sportowców i pasjonatów sportu, jak i dla osób uprawiających sport nieregularnie lub po prostu ceniących sobie komfort, wygodę i wysoką jakość ubrań na co dzień. Firma 4F nie przestaje się rozwijać i stawia na innowację. W 2015 roku powstał projekt  4F Creative Team umożliwiający realizację autorskich pomysłów projektantów oraz ich prezentację podczas Press Day marki 4F w Warszawie.

Najważniejsze współprace ze sportowcami i związkami sportowymi

Marka 4F prowadzi sprzedaż swoich ubrań już od prawie dwudziestu lat. W pierwszym okresie była ona ukierunkowana na dystrybucję hurtową, a dopiero następnie na detaliczną. Wraz z upływem czasu sieć sklepów stale się rozbudowywała, a ubrania 4F zaczęły być dostępne w kraju i za granicą, w tym między innymi na Słowacji czy Litwie. Nie można również zapominać o tym, że na ogromny sukces marki wpłynęła niewątpliwie współpraca ze znanymi, cenionymi i lubianymi sportowcami oraz związkami sportowymi i Komitetami Olimpijskimi.

Od 2007 roku firma 4F współpracuje z Polskim Związkiem Narciarskim, a ubrania 4F są wykorzystywane zarówno podczas podróży, treningów, jak i oficjalnych wydarzeń. W odzieży 4F zobaczyć zatem można między innymi Adama Małysza, Kamila Stocha oraz Marynę Gąsienicę-Daniel. W ubraniach z logo 4F pojawiają się również polscy biathloniści, łyżwiarze szybcy oraz zawodnicy Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. Marka 4F przygotowuje również ubrania dla Słowackiego Związku Biathlonu, Czeskiej Kadry Skoczków Narciarskich oraz Litewskiego Związku Lekkiej Atletyki. Firma 4F współpracuje również z Polskim Komitetem Olimpijskim, Polskim Komitetem Paraolimpijskim, a także Komitetami Olimpijskimi Łotwy, Serbii, Macedonii, Słowacji czy Litwy. Nie można również zapominać o tym, że ambasadorami marki 4F są między innymi Anna i Robert Lewandowscy. Wysoką jakość i wygodę ubrań marki 4F docenia również Wilfredo Leon.

Mimo wielu sukcesów i współpracy z czołowymi zawodnikami w kraju marka 4F nie zapomina o potrzebujących i działa charytatywnie czego przykładem jest powstanie Fundacji 4F Pomaga. Wśród członków Rady Sportowców Fundacji wymienić należy Mariusza Czerkawskiego, Adam Krzesińskiego oraz Bartosza Ostałowskiego. Marka 4F działa na rzecz walki ze skutkami pandemii koronawirusa, współpracuje z DKMS oraz realizuje dziecięce marzenia.

Ekspansja marki i uniwersalność jej produktów

W 2010 roku marka 4F Sport Performance zmieniła nazwę na pozostającą do dziś nazwę 4F. W 2013 roku powstały pierwsze sklepy multibrandowe, w 2017 roku marka 4F Junior, a w 2018 roku – 4F PROteam. To pokazuje, że marka 4F stawia na różnorodność oraz dopasowanie swojej oferty do bardzo zróżnicowanych oczekiwań klientów. Wśród bardzo szerokiego asortymentu odzieży 4F znaleźć można bowiem ubrania profesjonale polecane zawodowcom oraz zapalonym entuzjastom sportu.

Pracownicy marki 4F nie zapominają jednak również o osobach, dla których sport jest miłą odskocznią od codzienności, lecz nie jest ich kwintesencją życia, jak również o tych, którzy stronią od aktywności ruchowej, lecz cenią sobie wygodną i wysokogatunkową odzież sportową noszoną na co dzień. Jak wspomniano powyżej, historia marki 4F związana jest ze specjalistycznymi sklepami sportowymi, lecz upór i konsekwencja właściciela sprawiły, że nastąpiła silna ekspansja podmiotu, a ubrania 4F, które cechuje duża uniwersalność i swoista plastyczność mogły podbić serca tysięcy użytkowników nie tylko pochodzących z kraju, ale również zza granicy.

Sukces marki 4F poparty siłą determinacji i wytrwałości

W wielu wywiadach Igor Klaja podkreśla, że kluczem do sukcesu był upór, podążanie za potrzebami rynku oraz przygotowanie oferty dla amatorów i profesjonalistów. W wielu rozmowach podkreśla on również, jak ważny w końcowym sukcesie jest dobór odpowiednich współpracowników, dla których tworzenie ubrań jest nie tylko pracą, ale również pasją. Jak wspomniano powyżej, odzież dostępna jest w prawie dwustu sklepach, posiada sieć dystrybucyjną w Europie oraz przygotowuje się do wejścia na rynek amerykański. Ubrania marki cechuje wysoka jakość, a tym samym dość wysokie ceny. Jednak szeroka oferta oraz organizowana regularnie wyprzedaż odzieży 4F sprawia, że jest ona dostępna dla szerokiej głupy odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Czy małżonek musi się zgodzić na kredyt?

Dla Klienta minimum formalności to także brak zgody współmałżonka na zaciągnięcie kredytu. Dla banku to niekoniecznie dobre rozwiązanie. Obie strony jednak muszą dojść w tym temacie do porozumienia.

Synchronizacja kontaktów Gmail z Outlook

Google Mail to coraz bardziej popularna skrzynka pocztowa, obok programu Outlook, który również jest często wykorzystywany do zarządzania pocztą e-mail. Aby móc bez problemu przenosić kontakty z Gmaila do Outlooka, konieczne jest wykonanie kilku czynności.

Zobacz też

Mikrodermabrazja – wskazania, przeciwwskazania

Mikrodermabrazja o jedna z wielu metod stosowanych w gabinetach dermatologicznych i kosmetycznych, która ma na celu oczyszczenie skóry. Zalicza się ją do nieinwazyjnych metod, która polega na peelingu naskórka jak również ścieraniu skóry właściwej.

Czym jest wizualizacja i jak działa?

Wizualizacja to tworzenie w wyobraźni obrazów pożądanej rzeczywistości. Jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi do osiągania celów. Wizualizacja jest...

Jakie wino na karnawał? 14 pomysłów

Karnawał to niezwykła część roku, przepełniona dobrą zabawą – magiczny czas, który często dodatkowo umilamy sobie szklanką lub kieliszkiem...

Może Cię zainteresuje: