Doradcy zawodowi mówią o dwóch sposobach poszukiwania zatrudnienia: pasywnym polegającym właśnie na rozsyłaniu aplikacji i edytowaniu swoich ogłoszeń na portalach. Drugi sposób to poszukiwanie pracy bardzo aktywne bez oczekiwania na krok ze strony pracodawcy. Elementem takiego podejścia jest przygotowanie własnej oferty pracy, którą będziemy próbowali dostarczyć do jak największej liczby pracodawców za pośrednictwem Internetu, prasy a także osobiście. Osobista wizyta w firmie może zaowocować otrzymaniem informacji o wolnych stanowiskach pracy o których wcześniej nie wiedzieliśmy.

Własna oferta pracy

Oprócz osobistych wizyt u pracodawców warto przygotować i umieścić w jak największej liczbie miejsc swoją ofertę pracy zawierającą następujące informacje:

– o poszukiwanym rodzaju pracy;

– o osobie poszukującej pracę i możliwościach kontaktu z nią;

– o posiadanych kompetencjach.

Oferty można umieścić:

– na ogólnie dostępnych tablicach;

– w prasie;

– w internecie.

Przykład oferty:

POSZUKUJĘ PRACY

Imię:
Alicja
Nazwisko:
Nowak
Województwo:
mazowieckie
Miasto:
Warszawa
Telefon:
500 500 500
E-mail:
an@wp.pl

Informacje

Szukam pracy biurowej w dziale finansów, księgowości, administracji. Posiadam wykształcenie wyższe ekonomiczne i 15 letnie doświadczenie w pracach biurowych w różnych działach, głównie zaś w dziale księgowości. Jestem zainteresowana znalezieniem stabilnego zatrudnienia na terenie Warszawy.
Dodatkowe umiejętności

Posługuję się komputerem w zakresie znajomości programów WORD i EXCEL oraz innych programów takich jak SAP,SYMFONIA,SCALA; znam język angielski na poziomie średnim.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here