Satysfakcja z pracy definiowana jest jako swoista funkcja porównania wkładanych w nią zasobów danego pracownika a jej wynikami, którymi mogą być: awans, dodatkowa premia lub pochwała ze strony pracodawcy bądź innych osób, które oceniają jego pracę. Eksperci opracowali
5 czynników które ich zdaniem mają decydujący wpływ na poziom satysfakcji zawodowej
– wynagrodzenie;
– awans (perspektywy rozwoju);
– stopień nadzoru nad pracownikiem;
– odpowiednie otocznie pracy;
– właściwości współpracowników.
Wypalenie zawodowe i brak satysfakcji z wykonywanej pracy mają negatywny wpływ nie tylko na samego pracownika, który czuje się sfrustrowany i nieszczęśliwy, ale także na funkcjonowanie całej firmy. Niezadowolenie z pracy wpływa bowiem na niską wartość pracy, zaangażowanie w wykonywane obowiązki oraz stosunki pomiędzy współpracownikami.
Jak polubić pracę?
– przyjrzyj się otoczeniu w biurze. Być może przyczyny niezadowolenia da się łatwo wyeliminować np. poprzez przeorganizowanie przestrzeni wymianę krzesła czy lepsze oświetlenie;
– staraj się rozwijać. Śledź na bieżąco możliwości szkoleń i kursów które oferuje pracodawca lub sam wychodź z inicjatywą doszkalania, ciągły rozwój zapobiega rutynie i nudzie;
– postaraj się znaleźć zalety z pracy, ciesz się nawet z małych sukcesów. Nawet tak drobne sprawy jak porozumienie z trudnym klientem czy oddanie na czas raportu mogą być źródłem zadowolenia;
– ciekawie zaplanuj czas po pracy, tak aby mieć na co oczekiwać będąc jeszcze w biurze.
– tak organizuj swoje obowiązki aby uniknąć monotonii, cięższe obowiązki przeplataj z lżejszymi sprawami;
– pilnuj swojego urlopu. W trakcie dwutygodniowego wypoczynku można skutecznie się zrelaksować i naładować akumulatory;
– znajdź w pracy głębszy sens. Być może to co robisz komuś pomaga, jest przydatne, ułatwia życie, taka świadomość może być źródłem motywacji.
W jakiej branży pracujecie? Lubicie swoją pracę?