Na czym polega organizacja dużego eventu

Oglądając widowiskowe eventy, nie zawsze zdajemy sobie sprawę, jak wielki był ogrom pracy i jak różnorodne zadania mieli do spełnienia organizatorzy. Spektakularne show, niezależnie od tego, czy podziwiane na żywo, czy też widziane z perspektywy telewizyjnego ekranu, zachwyca kolorami, feerią świateł i oszałamiającą scenografią. Co jednak kryje się za kulisami? Zajrzyjmy na zaplecza wielkich imprez.

Istotna rola scenariusza

Pokaz mody, koncert gwiazd, gala sylwestrowa. Widowiska o zdecydowanie różnej charakterystyce, oparte są jednak na wspólnym fundamencie, którym jest wytężona praca licznych, często nawet kilkusetosobowych zespołów. Praca ta rozpoczyna się na długo przed planowaną datą wydarzenia i obejmuje szereg czynności przygotowawczych. Po dopięciu kwestii formalnych związanych z finansowaniem, uzyskaniem niezbędnych pozwoleń i najmem obiektu nadchodzi czas ekip realizacyjnych. Te pracują niezależnie, choć nad spójnością działań czuwa czujne oko reżysera i kierownika produkcji. Osią każdego widowiska jest scenariusz. Opisuje on nie tylko kształt całego wydarzenia, ale też precyzyjnie określa przebieg i ramy czasowe poszczególnych elementów. Właściwe zestawienie tych symbolicznych klocków decyduje o dynamice eventu, a to jeden z kluczy do sukcesu.

Scenariusz jest więc podstawą definiującą zadania stojące przed choreografami, scenografami, osobami dbającymi o oprawę świetlną i dźwiękową. Tu przydaje się nie tylko profesjonalizm i doświadczenie, ale też umiejętność współpracy i zdolność do szybkiego reagowania na ewentualne problemy, których zazwyczaj nie brakuje. Nawet najlepiej przygotowana dokumentacja nie jest w stanie przewidzieć wszystkich niuansów i w dowolnej chwili może pojawić się przeszkoda wymuszająca przeprowadzenie mniejszych lub większych korekt. Pół biedy, jeśli organizator dysponuje dużym buforem czasowym –  gorzej, jeśli próby muszą odbywać się na scenie, na której równocześnie budowana jest scenografia. Presja tykającego zegara potrafi być jednocześnie frustrująca i mobilizująca.

Ważna rola podwykonawców

Nie tylko scena wymaga właściwej oprawy. Zaproszeni goście powinni móc rozsiąść się wygodnie i poczuć wyjątkowo. Co więcej, jeśli event ma być transmitowany w telewizji, całość musi się dobrze prezentować w obiektywie kamery. Nie ma mowy o wykorzystaniu stołów rodem ze szkolnej stołówki i przypadkowo dobranych krzeseł. Z pomocą przyjść może wypożyczalnia mebli eventowych. O tym, jak wszechstronna potrafi być oferta tego typu usług, przekonamy się, odwiedzając stronę firmy Rent Design, zajmującej się profesjonalnym wsparciem bankietów, imprez i wszelkich uroczystości wymagających nietuzinkowego podejścia do tematu umeblowania. To między innymi dzięki takim firmom udaje się osiągnąć wysoki poziom widowisk.

Wszystko gotowe? Można zaczynać!

3, 2, 1… start! Machina ruszyła, teraz wszystko musi się udać. I niezależnie od przeciwności losu zazwyczaj się udaje. To czas, kiedy procentuje wysiłek włożony w przygotowania, a drobne potknięcia, nawet jeśli wystąpią, są korygowane na bieżąco i tym samym niedostrzegalne dla widzów. Ciężar odpowiedzialności przesuwa się w stronę osób pracujących w kuluarach – inspicjentów, fryzjerów, garderobianych, dźwiękowców i oświetleniowców. To także wytężony czas pracy reżysera. Spektakularny efekt jest zatem owocem współpracy wielu osób i firm. Sukces jest jednak wart tego wysiłku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here