Pensje pracowników branży reklamowej zależą nie tylko od ich doświadczenia, ale przede wszystkim od agencji, w której pracują. Zasada jest prosta: im bardziej agencja jest rozpoznawalna na rynku i im większe kampanie przygotowuje, tym więcej płaci swoim pracownikom. Oczywiście najwyższe zarobki dotyczą stanowisk dyrektorskich – dyrektor kreatywny w dużej agencji może zarabiać nawet 18 tys. złotych brutto, a pensja dyrektora finansowego sięga nawet 24 tysięcy. Na zarobki powyżej 10 tys. mogą liczyć również m.in.: dyrektor artystyczny, szef działu zakupów, menadżer ds. planowania mediów, a także menadżer ds. IT.

Event manager, czyli osoba, które zajmuje się organizacją imprez, może zazwyczaj liczyć na wynagrodzenie około 5 tys. brutto. Z podobną pensją może spotkać się project manager. W przypadku grafika komputerowego przeciętna płaca na początku kariery wynosi ok. 4170 złotych na rękę miesięcznie. PR manager może liczyć z kolei na zarobki w wysokości około 6,7 tys. złotych brutto, a brand manager na około 6 tys. złotych netto.

W działach interaktywnych agencji reklamowych specjalista SEM zarabia średnio 5 tys. złotych brutto, podobnie jak specjalista ds. social media. Natomiast programiści mogą liczyć na wynagrodzenie w okolicach 7 tys. złotych brutto. Z kolei przeciętne pensja osób pracujących na stanowisku researchera wynosi 3,6 tys. złotych brutto.

Na koniec warto wspomnieć o copywriterze, który odpowiedzialny jest za teksty hasła i teksty reklamowe. Ile na tym zarabia? Zwykle na początku copywriterzy zarabiają około 2 tysięcy złotych brutto. Wraz z doświadczeniem wzrasta wysokość pensji. Przyjmuje się, że średnie wynagrodzenie w tym zawodzie to 5 tys. złotych. Najwyższe zarobki oczywiście można spotkać w międzynarodowych korporacjach.

W kontekście powyższych kwot warto dodać, że w branży reklamowej większość pracowników może liczyć na premie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZarobki w handlu
Następny artykułZarobki listonosza, kuriera

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here