Gdy grupa osób przebywa ze sobą wiele godzin dziennie często zdarza się że śmieszne i nieszkodliwe nawyki stają się irytujące i ciężkie do wytrzymania. W wielu przypadkach współpracownicy potrafią rozwiązać takie drobne konflikty między sobą w mniej lub bardziej wybredny sposób dając do zrozumienia koledze, że jego zachowanie nie jest mile widziane. Czasem jednak niezbędna jest interwencja przełożonego, nie jest to łatwe zadanie gdyż wymaga niejednokrotnie wkroczenia w sferę prywatności pracownika i może wprawić go w spore zakłopotanie. Aby uniknąć takich sytuacji warto na służbowych spotkaniach uczulać pracowników na zwracanie uwagi nawet na z pozoru nieszkodliwe zachowania w szczególności gdy w biurze przyjmowani są klienci z zewnątrz. Wśród najbardziej powszechnych złych nawyków biurowych pracownicy wymieniają:

– braki w higienie osobistej;

– wulgarny język, przeklinanie;

– głośne rozmowy przez telefon;

– spożywanie potraw wydzielających intensywny zapach;

– głośne słuchanie muzyki;

– ciągłe marudzenie i narzekanie;

– korzystanie z prywatnych herbat, cukru itp. innych współpracowników;

– opowiadanie o prywatnych sprawach, rodzinie, zdrowiu itp.;

– stukanie paznokciami, pstrykanie długopisem podśpiewywanie, gwizdanie itp.

Rozpraszające i denerwujące nawyki pracowników są szczególnym problemem w dużych firmach w których powierzchnia biurowa zorganizowana jest na zasadzie open space. W takich biurach szczególnie ważna jest umiejętność zgodnej koegzystencji wielu osób o różnych charakterach i temperamentach. Wiele korporacji podchodzi do problemu na tyle poważnie, że obliguje pracowników do odbycia odpowiedniego szkolenia w zakresie etykiety biurowej tworzy też stosowne regulaminy.

W takim regulaminie na pewno znajdziemy zapisy mówiące o tym że przebywając w biurze należy wyciszyć dzwonek prywatnej komórki, aromatyczny posiłek powinniśmy zjeść w bufecie, a głośnik w komputerze powinien być w miarę możliwości przyciszony. Aby monitorować zachowania pracowników niektórzy pracodawcy decydują się na zainstalowanie monitoringu jednakże takie działanie jest kontrowersyjne w kontekście poszanowania prywatności pracowników i może zostać przez nich oprotestowane.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here