Etykiety kolorowe i ich krótka charakterystyka

Etykiety kolorowe pozwalają na szybkie rozpoznanie oznakowanych za ich pomocą przedmiotów. Doskonale nadają się do znakowania produktów przeznaczonych do sprzedaży lub wysyłki oraz eksponowania towarów znajdujących się na sklepowych półkach. Posiadają bardzo szerokie spektrum zastosowań – spotkać je można w branży kosmetycznej, spożywczej, chemicznej, farmaceutycznej i wielu innych.

Papierowe i foliowe, czyli dwa najważniejsze rodzaje etykiet kolorowych

Etykiety kolorowe występują w wielu, zróżnicowanych rodzajach. Do najważniejszych z nich należą etykiety papierowe i ich foliowe odpowiedniki. Papierowe etykiety kolorowe to klasyczne etykiety realizowane w technologii termotransferowej lub termicznej. Należą do najpopularniejszych i najtańszych zarazem sposób znakowania towarów, pudełek oraz palet. Tego typu etykiety mogą zostać zadrukowane dowolnym kolorem, co pozwala na dostosowanie ich do konkretnego celu. Etykiety kolorowe termotransferowe są wykorzystywane w przypadku szybko rotujących towarów oraz w logistyce, z kolei etykiet termicznych używa się do znakowania towarów, które wraz z etykietami pozostaną na półkach przez dłuższy okres czasu.

Etykiety foliowe są wykonywane z samoprzylepnych materiałów foliowych. Są stosowane głównie tam, gdzie istotna jest długa żywotność oraz trwałość oznakowania. Tego typu etykiety pozwalają na szerokie możliwości personalizacji wydruku, a zastosowanie w nich klejów o różnych parametrach przyczepności daje bardzo szerokie możliwości użytkowania. Do zadrukowania etykiet foliowych wykorzystuje się technologię fleksograficzną lub sitodruk, które pozwalają na uzyskanie wysokiej jakości, ostrych i wyraźnych nadruków, posiadających przy tym wysoką trwałość. Nadruki mogą być dodatkowo chronione za pomocą lakierów bezbarwnych lub laminatów.

Etykiety kolorowe i szerokie spektrum ich zastosowań

Etykiety kolorowe mogą być wykonywane zarówno z papierowych, jak i foliowych materiałów. Często spotyka się także formy mieszane, które stanowią połączenie obu tych materiałów, oferujące jeszcze lepsze możliwości zarówno wizualne, jak i użytkowe. W celu poprawy tych pierwszych, etykiety mogą być dodatkowo zdobione tłoczeniami, złoceniami lub srebrzeniami, co dodatkowo podnosi ich atrakcyjność wizualną. Głównym zadaniem etykiet kolorowych jest przekazywanie określonych informacji. W tym celu wykorzystuje się je w wielu branżach – w tym kosmetycznej, spożywczej, chemicznej, farmaceutycznej oraz alkoholowej.

Etykiety

Parametry i właściwości użytkowe etykiet muszą być prawidłowo dostosowane do potrzeb branży, w której będą wykorzystywane. W przypadku branży kosmetycznej, szczególne znaczenie ma trwałość etykiet oraz ich odporność na działanie czynników zewnętrznych. Bardzo istotny jest także wygląd etykiety, która musi przyciągać wzrok oraz wyróżniać się na tle konkurencji. Branża kosmetyczna, wybierając etykiety kolorowe, chętnie sięga po wszelkiego rodzaju uszlachetniania w postaci lakierów, srebrzeń, złoceń oraz tłoczeń. Z etykiet kolorowych korzysta także branża logistyczna, w przypadku której liczy się czytelność. Etykiety wykorzystywane w logistyce muszą mieć ponadto ograniczoną czasowo trwałość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here