Internetowy konsument ma także liczne prawa, o których nie powinien zapominać. Nie mając bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym, czy producentem często jest przekonany, że zawierając transakcję kupna-sprzedaży on-line w rzeczywistości ryzykuje – może przeprowadzić ją z sukcesem lub nie. Warto pamiętać o tym, że sprzedawcy nie są bezkarni. Mimo wciąż dużej ilości oszustów i naciągaczy, którzy kryją się wśród internetowych sprzedawców, istnieje wiele sprawdzonych miejsc, w których zadowolony klient stanowi największy kapitał i decyduje o rozwoju e-firmy.

Robiąc zakupy przez Internet powinniśmy zachować przynajmniej minimalne środki ostrożności. Dzięki nim, nasze e-zakupy nie będą jednym wielkim rozczarowaniem. Największym problemem w czasie robienia zakupów on-line mogą być kłopoty z egzekwowaniem warunków gwarancji, naprawą, zawyżanie ceny produktu, czy ceny dostawy oraz niedotrzymanie samego terminu dostawy. Oczywiście do najbardziej irytujących utrudnień należy nieuwzględnienie reklamacji przez sprzedawcę lub nie dostarczenie instrukcji obsługi przetłumaczonej na język polski.

Zanim zamówimy wybrany produkt powinniśmy przede wszystkim sprawdzić dane sprzedawcy. Na jego stronie internetowej lub profilu aukcyjnym powinno widnieć imię, nazwisko lub nazwa firmy, adres sprzedawcy, telefon kontaktowy oraz adres e-mail. Wszystkie informacje warto skopiować i potwierdzić, odbywając krótką rozmowę telefoniczną.

Konsument powinien wiedzieć, że przysługuje mu prawo do rezygnacji z dokonania deklarowanego już zakupu, do dziesięciu dni od chwili kupna. Zatem kupujący może wycofać się z transakcji do 10 dni od nabycia przedmiotu. Nie może jedynie zrezygnować z zakupu programów komputerowych, jeśli otworzył opakowanie, z produktu lub usługi wykonanej wedle wytycznych klienta, z produktów o krótkim terminie przydatności oraz z prenumeraty prasy. Nie jest także możliwe zrezygnowanie z usług gier losowych i wzajemnych zakładów.

Kupując przez Internet warto upewnić się, co do parametrów kupowanego produktu, jego całkowitej ceny włącznie z kosztami przesyłki. Należy także znać i egzekwować termin dostawy produktu oraz jego formę. Jeśli sklep nie poinformował klienta o możliwości i formie zwrotu produktu, ew. reklamacji, wówczas klient sam może domagać się takowych informacji.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak się oświadczyć?
Następny artykułZakupy przez Internet – zwrot towaru

Katarzyna Marczuk - ukończyła studia na kierunku filologia polska. Byłą redaktorem naczelnym portalu kraj24.pl, współpracowała z wieloma czasopismami i wydawnictwami o tematyce lifestylowej, m.in z portalem Seniorzy.pl. Od wielu lat tworzy teksty o charakterze poradnikowym, związane z urodą, stylizacją i innymi dziedzinami życia. Obecnie pracuje jako copywriter.

 

Nasz specjalista o sobie:

Jestem typową kobietą, która uwielbia zakupy, komedie romantyczne i spotkania z przyjaciółmi. Poza babskimi rozrywkami pasjonują mnie sztuki walki, piłka nożna i jazda na rolkach.

Z wykształcenia jestem polonistką, z zawodu copywriterem. Lubię dokształcać się, zdobywać nowe doświadczenia w różnych dziedzinach. Nieokiełznana ciekawość świata skłoniła mnie do ukończenia kursu wirażu i stylizacji, dzięki czemu nauczyłam się jak podkreślić swoja urodę i zadbać o zdrową skórę.

Lubię wiedzieć, co jeść, aby czuć się dobrze i zachować świetną sylwetkę. Niewiele osób o tym wie, ale czasami zamieniam się w prawdziwą kurę domową i gotuję pyszne obiady dla całej rodziny. Wówczas trzymam się jednej zasady: gotuj smacznie i zdrowo!

Uprawiam sport, który pozwala utrzymać moje ciało w doskonałej kondycji. Bez niej nie mogłabym dotrzymać kroku moim rozbrykanym bliźniakom. Ala i Olek mają już cztery lata i każdego dnia zaskakują mnie swoją przenikliwością, wyrazistością charakterów i pasją poznawania otaczającego ich świata. Kiedy opiekujesz się dziećmi po pewnym czasie stajesz się encyklopedią medycyny naturalnej i ludowej, tak też jest w moim przypadku.

Zdrowie i uroda to tematy bliskie każdej kobiecie. Jako początkująca wizażystka i konsultantka znanej firmy dystrybuującej kosmetyki, szczególnie wnikliwie śledzę nie tylko nowe techniki makijażu, lecz także skuteczne sposoby pielęgnacji ciała, oraz trendy panujące w kosmetologii. Często testuję nowe kosmetyki poznając ich dobre i złe strony. Potrafię wyciągać wnioski i chętnie dzielę się swoimi uwagami. Na mojej ocenie często polegają przyjaciółki, których jeszcze nigdy nie zawiodłam swoimi radami.

Kocham życie i wyzwania, jakie ono kryje w sobie. Wierzę, że przeznaczenie spoczywa w naszych rękach i w największym stopniu zależy ono od naszego samopoczucia. To jak się czujesz i co myślisz, wpływa na to, jak żyjesz. Piszę o tym, co mnie fascynuje, porusza, interesuje. Pisanie to największa z moich pasji!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here