Efekt wody można też wykorzystać jako efekt lustrzanego odbicia w stałej tafli jeziora, jednak jest to już inny zabieg. Póki co zajmijmy się teksturą. Otwieramy Photoshop, CTRL+N – ustawiamy parametry według potrzeby. Ja wybieram 1500×1500.
Zacznijmy od stworzenia biało-niebieskiego gradientu na warstwie. Wybieramy gradient radialny:

Przejdźmy do Filtry – Zniekształcenie – Zyg Zag (Filter-Disort-Zig Zag) i zastosujmy ustawienia jak poniżej:


Zduplikuj warstwę. Z menu wybierz – Filtry – Zniekształcenie – Szkło (Filter-Disort-Glass) i zastosuj takie ustawienia jak poniżej.

Zmieńmy następnie tryb warstwy na miękkie światło (soft light).

Zduplikuj warstwę. Z menu Filtry – Zniekształcenie – Szkło (Filter-Disort-Glass) zastosuj takie ustawienia jak poniżej.


Zmieniamy tryb na warstwie na Linear Burn – linearne przypalenie.

Efekt końcowy tekstury powinien wyglądać tak:

Czy często korzystacie z Photoshopa? A może używacie innego programu do grafiki? Dajcie znać w komentarzu.













