Instytucjami, które są odpowiedzialne za prowadzenie edukacji są nadleśnictwa. Dysponują one infrastrukturą oraz pracownikami, którzy zajmują się szeroko rozumianą edukacją. Osoby zainteresowane przeprowadzeniem takich zajęć (najczęściej są to szkoły) powinny zgłosić się do siedziby nadleśnictwa i poinformować o chęci uczestnictwa w warsztatach. W praktyce wygląda to tak, ze zostaje im przydzielona osoba prowadząca zajęcia. Mogą się one odbyć na miejscu lub w terenie.

Pierwsza opcja wiąże się z przeprowadzeniem ich w izbie edukacji przyrodniczej bądź w innym miejscu do tego wyznaczonym (np. szkółka leśna). Zajęcia w terenie najczęściej odbywają się na specjalnie do tego celu stworzonych ścieżkach edukacyjnych. Przy odpowiednio oznaczonej trasie umieszczone są tablice informacyjne, dotyczące funkcji lasu, działań prowadzonych przez leśników czy ochrony przyrody oraz wiaty edukacyjne (tzw. zielone klasy). Ze ścieżek dydaktycznych można także korzystać na terenie Leśnych Kompleksów Promocyjnych (LKP), czyli miejsc niezwykle cennych przyrodniczych. Przykładem jest m. in. Puszcza Białowieska. W strukturach Lasów Państwowych działają również inne podmioty, które zajmują się edukacją. Należą do nich ośrodki edukacji leśnej, parki oraz ogrody dendrologiczne.

Uwaga!

Jak wcześniej wspomniano, najczęściej z tych form bezpłatnej edukacji korzystają dzieci i młodzież szkolna. Jednak wszelkie działania podejmowane przez PGL LP skierowane są do wszystkich grup społecznych, ponieważ las jest dobrem wspólnym. Reasumując, każda zainteresowana osoba czy instytucja może skorzystać z edukacji przyrodniczo-leśnej. Pozostaje jedynie kwestia ustalenia formalnych warunków przeprowadzenia zajęć, czyli terminu, ilości osób, tematyki czy pozostałych atrakcji (np. ogniska w lesie).

Co myślicie o takim szkoleniu? Bylibyście zainteresowani? Dajcie znać.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRozwój osobisty poprzez szkolenia, warsztaty
Następny artykułGospodarstwa agroturystyczne – szkolenia, warsztaty

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here