– na początek kilka ogólnych uwag. Miejsce, które wybieramy do przeprowadzenia lekcji poza szkołą powinno być powiązane z tematem zajęć w sposób bezpośredni lub pośredni. Przykładem może być przeprowadzenie lekcji w galerii, prezentującej wystawę prac autora, który był również pisarzem. Większość placówek muzealnych ma w swojej ofercie propozycje zajęć skierowane do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. W relatywnie niskiej cenie uczestnicy mają zapewnionego przewodnika. Jednak można się umówić z kierownictwem, że np. dwóch uczniów będzie oprowadzać swoich kolegów po muzeum;

– język polski – poloniści mają duże spektrum możliwości, jeśli chodzi o zajęcia poza salą lekcyjną. Przede wszystkim mogą skorzystać z propozycji lekcji muzealnych w placówkach, związanych z omawianym twórcą. Jako miejsce przeprowadzenia lekcji języka polska można wybrać teatr, filharmonii czy galerię;

– historia – również w tym przypadku warto skorzystać z ofert lekcji muzealnych. Innym ciekawym miejscem, gdzie można przeprowadzić zajęcia są skanseny wsi. W przypadku lekcji z historii regionu idealnie sprawdzają się muzea regionalne. Posiadają one eksponaty, dotyczące historii małej ojczyzny;

– plastyka – po raz kolejny są to muzea oraz galerie. Plener malarski zorganizowany w Biurze Wystaw Artystycznych będzie dla uczniów ciekawym doświadczeniem. Jednocześnie sprawi, że przez chwilę poczują się jak prawdziwi artyści. W tym wypadku sprawdzają się skanseny wsi ze względu na bogactwo i historię lokalnej architektury. Do dobrych pomysłów można zaliczyć wycieczki po mieście, podczas których można opowiadać uczniom o różnych stylach i trendach. Dużo łatwiej będzie im przyswoić wiedzę, gdy zobaczą elementy architektoniczne na żywo, a nie tylko w podręczniku;

– przyroda – wydaje mi się, że w miarę możliwości powinno się jak najczęściej przeprowadzać zajęcia w plenerze. Tym bardziej, że w Polsce istnieje wiele tras dydaktyczno-edukacyjnych. Poza tym można zwiedzać parki narodowe, krajobrazowe czy podziwiać pomniki przyrody. Często się okazuje, że wokół nas znajduje się wiele ciekawych pod tym względem miejsc. Warto znaleźć je w najbliższej okolicy i pokazać je trakcie lekcji pod chmurką uczniom.

Czy byliście kiedyś na takiej lekcji? Jak była zorganizowana? Opiszcie nam ją w komentarzu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTekken 6 – jak najszybciej zarobić pieniądze?
Następny artykułLekcje muzealne – czy warto?

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here