Jednym z najbardziej popularnych sposobów pozyskiwania partnerów do szkoleń jest internet. Należy poświęcić sporo czasu, choć z drugiej strony ma to wiele zalet. Po pierwsze, to najszybszy sposób przekazywania informacji we współczesnym świecie. Umieszczanie informacji na różnych stronach internetowych, portalach społeczniościowych czy forach nie od razu zakończy się sukcesem. Niewątpliwie, zwiększa się prawdopodobieństwo jego odniesienia.

Po drugie, o planowanym projekcie i poszukiwaniach partnerów do jego realizacji można poinformować media prasowe, telewizyjne czy radiowe. Co ważne, w przypadku artykułu, audycji, reportażu, newsa funkcja informacyjna łączy się z promocyjną. Zdobycie zainteresowania dziennikarza tym tematem będzie możliwe, gdy oprzemy się na dwóch czy trzech elementach, różniących nasze przedsięwzięcie od innych tego typu projektów.

Po trzecie, w miarę możliwości powinno się uczestniczyć w różnego rodzaju imprezach, gdzie można nawiązać odpowiednie kontakty. Warto wtedy postarać się o atrakcyjną prezentację swojej firmy szkoleniowej czy stowarzyszenia. Szczególny nacisk należy położyć na przygotowanie materiałów promocyjnych. Dotyczy to, m.in. wydrukowania dużej liczby wizytówek. W praktyce taka wiedza jest bezcenna, ponieważ nie traci się czasu na zdobywanie informacji. Po prostu wysyła się pismo, e- maila lub wykonuje telefon do konkretnej osoby, instytucji czy firmy.

Po czwarte, w Polsce od wielu lat obserwuje się postępujące zjawisko profesjonalizacji stowarzyszeń czy fundacji. Obecnie wiele z nich z powodzeniem może wywiązać się z roli partnera projektu. Podobnie sytuacja wygląda z samorządami lokalnymi. Nie jest to standardem, ale często zdarza sie, że ich jednostki zainteresowane są aktywnym uczestnictwem w projekcie. Nie należy sie również bać się nawiązywania kontaktów z partnerami zagranicznymi. Tym bardziej, że wejście naszego kraju do struktur unijnych stwarza nowe szanse i możliwości.

Reasumując, poszukiwanie partnera projektu jest czasochłonnym zajęciem. Wymaga podjęcia działań informacyjnych na wielu poziomach, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i sposobów, na pewno zakończy się sukcesem. Pozostaje tylko kwestia czasu. I co ważne, szukanie partnerów do szkoleń powinno rozpocząć się jak najszybciej.

A jaka jest Wasza opinia na ten temat? Dodalibyście coś do powyższych wskazówek? Dajcie znać.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak powinien się zachowywać prowadzący szkolenie?
Następny artykułSzkolenie jako zarządzanie projektem – planowanie, modelowanie, realizowanie

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here