O czym musisz pamiętać, planując Waszą wspólną sesję z językiem angielskim, jest to, aby ustalić plan nauki i trzymać się go już do końca. Nie modyfikuj raz ułożonego planu, niech będzie różnorodny i inny jeśli chodzi o dobór zajęć czy gier, ale nie zmieniaj jego struktury.

Zacznij od ustalenia stałej pory na waszą „chwilkę” lub „lekcję” z językiem angielskim. Pamiętaj, aby nie był to czas, zaraz po powrocie dziecka ze szkoły, gdyż jest wtedy zmęczone. Jeśli jest taka możliwość, niech to będzie ok. 2 godziny po zjedzonym obiedzie. Kiedy już zasiądziecie wygodnie, zadbaj aby w domu był spokój, a na biurku porządek. Wasz lekcja powinna zacząć się od powtórki materiału z poprzedniej lekcji. Jeśli to był temat „FOOD” (jedzenie) postaraj się o obrazki związane z tym działem. Pokazuj je dziecku, a ono niech nazywa co widzi na obrazku.

Możecie się także zabawić w grę „czego brakuje?”. Rozkładasz przed dzieckiem pięć obrazków, maluch się odwraca, Ty w tym czasie zabierasz jeden obrazek, a dziecko ma zgadnąć, którego brakuje. Dojdzie do tego, że dziecko wymieni wszystkie rzeczy z pamięci. Jest wiele gier przeznaczonych na powtórkę, większość znajdziesz w sieci.

Po powtórce przychodzi czas na rozgrzewkę – niech to będzie wspólne śpiewanie ulubionej anglojęzycznej piosenki, recytowanie rymowanki czy liczenie. Następnie, przychodzi czas na prezentację nowego materiału. Na bazie tego, co dziecko już umie, trzeba wprowadzić nowe słownictwo czy wyrażenia.

Pozostań przy temacie „FOOD”. Załóżmy, że dziecko zna nazwy paru owoców i warzyw. Wykorzystajmy nasze obrazki i zróbmy dwie kupki – jedna składająca się z warzyw, druga z owoców. Wprowadzimy dwa kolejne słowa: FRUIT (owoce) i VEGETABLES (warzywa), wskazując to na jedną kupkę, to na drugą. Dziecko może w zeszycie narysować kilka owoców i nad rysunkiem napisać FRUIT, to samo z następnym słówkiem. Do ćwiczenia nowego słownictwa, czy wyrażeń też wykorzystaj Internet. Będzie tam mnóstwo krzyżówek, rysowanek czy gier w oparciu o temat, jaki Cię interesuje.

Na zakończenie możecie jeszcze raz zaśpiewać jakąś piosenkę, powiedzieć rymowankę lub poczytać wspólnie kolorową angielską książkę. Ostatnia opcja niech przeważa nad poprzednimi.

Uwaga!

Oprócz waszej planowanej lekcji z językiem angielskim, postaraj się aby dziecko używało języka angielskiego, również poza nią. Niech to będą wspólne zabawy z innymi domownikami, chwalenie się pracami wykonanymi podczas waszych zajęć czy recytowanie rymowanki przed babcią czy dziadkiem.

Jak Wy planujecie swoje lekcje z dziećmi? Czy mają one stały plan, a może na bieżąco wymyślacie zadania? Dajcie znać w komentarzu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here