Organizowanie czasu podczas planowania szkolenia:
– w przygotowanym na potrzeby organizowania szkolenia harmonogramie (naprawdę trudno się bez niego pracuje) uwzględnij zakres czasowy wykonywania określonych działań – powinny one być opisane w jasny i czytelny sposób. Wszelkie pojawiające się zmiany uwzględnij w harmonogramie. Wprowadź tzw. kamienie milowe, będące punktem kończącym dany etap przygotowań projektu;
– przygotuj się na to, że zawsze może wydarzyć się coś nieoczekiwanego – w związku z tym nie zostawiaj terminowych spraw do załatwienia na ostatni moment. Tworzysz sobie w ten sposób rezerwę tego zasobu, który umożliwi ci pomimo przeszkód osiągnięcie określonego celu;
– korzystaj z kalendarza, w którym notuj najważniejsze termin spotkań – często w trakcie przygotowywania szkoleń dochodzi do nagromadzenia się różnych zobowiązań czy czynności, które należy wykonać;
– w miarę możliwości staraj się planować czas pracy osób, biorących udział w projekcie;
– pamiętaj o terminowych zobowiązaniach.
Organizowanie czasu w trakcie szkolenia:
– niezależnie od tego czy jesteś koordynatorem projektu czy trenerem prowadzącym zajęcia, postaraj się pojawić w miejscu szkolenia wcześniej. Dopóki nie pojawią się uczestnicy zajęć możesz spokojnie przygotować się do szkolenia;
– w trakcie trwania szkolenia kontroluj czas – chodzi szczególnie o czas trwania zajęć oraz częstotliwość przerw;
– prowadząc zajęcia dopasuj ilość przekazywanej wiedzy do czasu, jakim dysponujesz na osiągnięcie tego celu;
– wszelkie ewentualne zmiany czasowe, które mogą się pojawić w czasie szkolenia, skonsultuj z grupą lub koordynatorem projektu;
– w trakcie szkolenia nie trać czasu na dyskusję, które nie dotyczą problematyki zajęć.
A jaka jest Wasza opinia na ten temat? Dodalibyście jakąś wskazówkę?