Większość szkoleń dotycząca tej tematyki, organizowana jest przez firmy prywatne. Na szczęście, można skorzystać z zajęć finansowanych z środków europejskich. Problematyka ta najczęściej pojawia się w projektach przygotowujących do założenia działalności gospodarczej. Jej elementy dostrzegalne są także w warsztatach, dotyczących zarządzania międzynarodowymi projektami gospodarczymi czy kulturalnymi.

W 2003 roku w powołano oddział Project Management Institute PMI Warsaw, Poland Chapter (Warszawa, Oddział Polski). Ma ono statut stowarzyszenia, które celem jest reagowanie na potrzeby naszego rynku w zakresie profesjonalnego prowadzenia projektów. w 2007 roku zmieniono nazwę na Poland Chapter (PMI Polska). W wyniku zmian we strukturach powołano sześć oddziałów. Znajdują się one w: Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Łodzi. Stowarzyszenie prowadzi działania na rzecz popularyzacji standardów PMI, m. in. przez edukację w szkołach (akcja PMI at schools). Organizuje dla jego członków szkolenia dotyczące zarządzania projektami, programami oraz portfelem projektów. Są one odpłatne, za to członkom stowarzyszenia PMI Polska przysługują zniżki. Realizowane są bezpłatne szkolenia, współfinansowane z funduszy unijnych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, dotyczące omawianej tematyki.

Uwaga!

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i szkoleń, podczas których uczestnik otrzymuje wszechstronną wiedzę, dotycząca wykorzystywania metodyki PMI do zarządzania projektami. Obejmuje ona takie aspekty jak realizację i kontrolę projektu, zarządzanie zasobami projektu (jakością, ryzykiem, zakresem, czasem, kosztami czy personelem), tworzenie zespołu projektowego, komunikacją w zespole, monitoringiem oraz kontrolą projektu.

Reasumując, korzystanie ze szkoleń przybliżających zagadnienia tej metodyki pozwala zdobyć umiejętności, które w praktyce można z powodzeniem zastosować w życiu zawodowym jak osobistym.

Braliście kiedyś udział w jakimś szkoleniu? Czego dotyczyło i czy uważacie, że było przydatne? Podzielcie się opiniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJakie szkolenia warto zrobić (wybrać)?
Następny artykułSzkoleniowiec, trener, coach – różnice

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here