Samo założenie sklepu nie wymaga od nas większego zaangażowania. Serwis dysponuje czytelnym i przejrzystym regulaminem, którego przeczytanie chyba nie muszę nikomu o tym przypominać, powinno być obowiązkiem. Regulaminy tak jak tabele opłat i prowizji, OWU czyli ogólne warunki ubezpieczenia, są pomijane przez konsumentów. Rodzi to w późniejszym czasie liczne nieporozumienia, wynikające jedynie z naszego lenistwa czy niedbalstwa. Ciekawostką jest to że na stu klientów bankowych, zaledwie jeden przeczyta umowę kredytu którą podpisuje.
Allegro.pl
Uwaga!
Pierwszy krok to odrębny mail którym posługiwać się będziemy tylko i wyłącznie do kontaktu z klientami i w celu otrzymywania powiadomień od serwisu Allegro. Kolejny to założenie internetowego konta, na jaki dokonywane będą wpłaty od kupujących. Dostęp do pieniędzy przez internet ułatwi nam także ewentualne zwroty gotówki, czy uiszczanie płatności prowizji naliczanych przez serwis.Musimy przygotować sobie plan sprzedaży, obliczyć koszta związane z wysyłką poszczególnych przedmiotów, a także z ich przechowywaniem. Zapoznać się z regulaminem, oraz cennikiem opłat za wystawienie przedmiotów. Te koszta trzeba będzie wziąć pod uwagę, jako koszt uzyskania przychodu. Odpowiednio powiększyć marże na produkcie, pamiętając jednak o konkurencyjności ceny. Jeśli posiadamy już odrębny sklep internetowy, musimy pamiętać, że Allegro nie będzie chciało mieć w nas konkurencji. Nie zezwoli na podawanie linków czy informacji o naszej aktualnej stronie. Jeśli zarejestrujemy sklep na Allegro pod nazwa jaką posiadamy w domenie istniejącego już sklepu, dodatkowo umieścimy w podstronie „o nas” informację o istnieniu takiego sklepu, internauta bez problemu za pomocą wyszukiwarki trafi do naszego odrębnego internetowego marketu.
-
Krok pierwszy
Koniecznym będzie stworzenie założeń dotyczących sprzedaży. Przygotowanie plików, w których będziemy rejestrować nasze obroty. Samo założenie sklepu wymaga posiadania od nas zwykłego konta na Allegro, w którym mamy już co najmniej dziesięć punktów przyznanych za komentarze od kupujących. Po zalogowaniu na stornie przechodzimy do zakładki „moje Allegro” następnie „moja sprzedaż”, „sklep Allegro „ i „informacje o sklepie”. Po przeczytani regulaminu klikamy w ikonkę „załóż sklep”.
-
Krok drugi
Odpowiednio wcześniej powinniśmy mieć przygotowane logo naszego sklepu, oraz napisaną w przemyślany sposób notkę na temat naszej działalności. Serwis w intuicyjny sposób, wskazuje następujące po sobie czynności związane z załadowaniem pliku z logo, oraz wpisaniem nazwy i informacji o sklepie. Kolejnym krokiem jest zabawa z tłem. Czyli ustalenie grafiki, jaką chcemy aby posiadał nasz sklep. Wszystkie parametry mają opcje późniejszej zmiany. Tworząc sklep nie możemy naruszyć praw autorskich osób trzecich, podszywać się pod znane marki czy kopiować treści bezpośrednio ściągniętych z innych stron. Allegro szybko zablokuje nasz sklep. Jeśli nawet nie, użytkownicy sami z siebie stracą do nas na wstępie zaufanie. Możemy oczywiście przeprowadzić badania rynku, polegające na przejrzeniu aukcji konkurencji, zapoznaniu się z opisami przedmiotów, czy informacjami jakie ta podaje na swój temat. Jeśli jesteśmy początkującym „Allegrowiczem” będzie to nawet wskazane.
-
Krok trzeci
Zakładając sklep musimy się liczyć z opłatą abonamentu za jego istnienie w serwisie. Pierwszy miesiąc to wydatek rzędu dwóch i pół złotego, kolejne miesiące kosztować nas będą dziesięć złotych bez grosza miesięcznie. Przygotowując kosztorys, warto zastanowić się nad skalą sprzedaży i opłacalnością założenia sklepu. Cennik sklepu Allegro dostępny jest w zakładkach. Obliczenie uśrednionego kosztu wystawienia przedmiotów i pomniejszonego co najmniej o 30% przewidywanego zysku ze sprzedaży, pozwoli nam na dojście do rentowności takiego przedsięwzięcia. Jeśli ta wydaje się być zadowalająca, po założeniu sklepu nie pozostaje nam nic innego jak wystawiać przedmioty i czekać na zyski.
Założenie sklepu na Allegro ma na celu poszerzenie naszej dotychczasowej sprzedaży. Obniża koszty prowizji za wystawienie przedmiotów. Będziemy mogli profesjonalnie zaprezentować ofertę, stworzyć logo naszej firmy, które dotrze do świadomości nabywców i podniesie nasze zyski. W miarę upływu czasu klienci się z nim oswoją. Zanim jednak przejdziemy do zakładki „załóż sklep” musimy przygotować się do tego procesu w sposób profesjonalny. Im więcej zorganizujemy na początku, tym mniej problemów „wyskoczy” nam już w trakcie.
Kupowaliście kiedyś w sklepach na Allegro? Byliście zadowoleni z dokonanej transakcji?