Pierwsze kilka godzin gry będzie dla użytkownika nie lada wyzwaniem. Najlepiej zrobić kilka pomniejszych zadań w mieście, by nabrać trochę doświadczenia. Te możemy także zdobywać, atakując potwory, jednak bądźmy ostrożni – na początku jesteśmy bardzo słabi i byle wilk jest w stanie posłać nas do piachu. Ważnym jest, aby nie marnować zbyt wiele punktów umiejętności na cechy, które nie będą nam później, jako magowi, zbytnio potrzebne – np. siła czy zręczność.
Aby zapoczątkować drogę Maga Ognia, należy udać się do klasztoru. Został on zaznaczony na mapie poniżej znakiem „x”. Jednak nie zostaniemy wpuszczeni do środka, jeśli nie spełnimy odpowiednich warunków. Potrzebujemy 1000 sztuk złota oraz owcę. Pieniądze zarobimy w mieście, wykonując zadania, owcę kupimy natomiast na farmie Onara („y” na mapie), od niejakiego Pepe za 100 sztuk złota. Uwaga, podczas prowadzenia owcy do klasztoru należy pilnować, aby nie zjadły jej potwory. Warto zatem przed samą wędrówką przejść się samemu i wybić wszystkie zwierzęta, które mogą zagrażać naszej milusińskiej.
Po dostaniu się do środka, należy wykonać kilka mniej ważnych zadań jako nowicjusz, aby zasłużyć sobie na szacunek w klasztorze. W pewnym momencie dostąpimy zaszczytu Próby Ognia. Polega ona na wykonaniu trzech zadań zlecanych przez trzech mistrzów.
Pierwsze zadanie polega na odnalezieniu pustej runy. Znajduje się ona niedaleko jaskini czarnego trolla (widoczny na mapie stwór). Musimy przejść przez most i wypatrywać jaskini ukrytej za winoroślą. Na rozstaju dróg skręcamy w prawo. W środku znajdziemy nowicjusza Agona oraz skrzynię, w której znajduje się runa. Zabijamy Agona, zabieramy runę i wracamy do klasztoru.
Drugie zadanie polega na stworzeniu runy Ognistej Strzały. Aby tego dokonać, musimy posiadać zwój z takowym czarem oraz siarkę (oczywiście wymagana jest również pusta runa, jednak tę posiadamy z poprzedniego zadania). Po pozyskaniu wszystkich składników, udajemy się do klasztornej biblioteki i prosimy Hyglasa, aby nauczył nas tworzyć runy. Po udanej nauce podchodzimy do stołu runicznego i tworzymy wymagany przedmiot.
Trzecie zadanie polega na zabiciu magicznego golema, który znajduje się niedaleko mostu prowadzącego do czarnego trolla, dokładnie po prawej jego stronie. Aby zniszczyć bestię, potrzebujemy Młot Innosa, który przechowywany jest w piwnicach klasztoru. Kupujemy zwój z czarem „Sen”, rzucamy go na strażnika a następnie wykradamy oręż. Następnie wyruszamy w plener, by dokonać dzieła zniszczenia. Po udanym ubiciu bestii, wracamy do klasztoru i oficjalnie zostajemy Magiem Ognia.
Udało się czy mieliście jakieś problemy? Dajcie znać.