Początek gry jest dość łatwy, podążamy ścieżką, aż dojdziemy do miasta (po drodze wykonując kilka mniejszych zadań). W mieście kierujemy się do Vatrasa i przekazujemy mu list. Przy okazji rozmawiamy na temat Wodnego Kręgu. Po krótkiej rozmowie zostaniemy wysłani do Laresa z pewnym ornamentem.
Kierujemy się do doków, gdzie obozuje Lares. Przekazujemy ornament oraz rozmawiamy na temat Wodnego Kręgu. Wyrażamy wolę przystąpienia do gildii, jednak przedtem musimy określić się, do jakiego obozu chcemy należeć. Oczywiście wybieramy Straż Miejską. Lares wyśle nas do Martina. Kwatermistrza znajdziemy na podwyższeniu prowadzącym na statek Paladynów. Proponujemy mu pomoc w znalezieniu złodzieja w zamian za list polecający dla Lorda Andre.
Aby przyłapać złodziejaszka, należy powrócić do doków pod osłoną nocy. Okazuje się, iż jest nim niejaki Rengaru. Po przyłapaniu złoczyńcy na gorącym uczynku, udajemy się do Martina, który przesiaduje w gospodzie Kardifa. Po rozmowie otrzymamy list polecający.
Gdy nadejdzie świt, ruszamy do koszar i rozmawiamy z Lordem Andre. Zgadzamy się na przystąpienie do Straży Miejskiej.
Zobacz też film:
Udało się czy mieliście jakieś problemy? Dajcie znać.