W pierwszym kroku należy podać imię i nazwisko, adres skrzynki pocztowej oraz hasło do niej. Po podaniu tych danych, klikamy w przycisk „Kontynuuj”, a Thunderbird rozpocznie poszukiwanie adresów serwerów.
Ciekawą cechą Thunderbirda jest fakt, że nie ma konieczności pamiętania adresów poczty wychodzącej i przychodzącej. Thunderbird jest w stanie rozpoznać je samodzielnie dla większości typowych skrzynek. W przypadku gdy program nie poradzi sobie ze znalezieniem tych opcji, pozostanie nam samodzielne ich podanie.
Jeżeli dane się zgadzają należy kliknąć „Utwórz konto”. Konto zostanie utworzone i możliwe jest odbieranie i wysyłanie e-maili.
Zmian można dokonywać na kilka sposobów. Pierwszy z nich to kliknięcie na nazwie konta znajdującej się po lewej stronie ekranu:
Pojawi się okno „Konfiguracja kont”, które umożliwia zmianę nazw serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej, dodanie podpisów oraz inne przydatne funkcje.
Do konfiguracji kont można dostać się również z poziomu menu głównego. Należy wybrać „Narzędzia” i następnie „Konfiguracja kont”.
Dlaczego chcecie korzystać z Thunderbirda? Co zdecydowało o Waszym wyborze?