Wpisując frazę w pole tekstowe od razu otrzymujemy sugestie najbardziej prawdopodobnych frazy. I tak po wpisaniu „narodowy bank” pojawi się w podpowiedź w postaci „polski”. Warto przyjrzeć się tym propozycjom – czasami okazuje się, że jest to nieoceniona pomoc.

google

Często jednak wyników wyszukiwania jest bardzo dużo a my nie mamy czasu by przebijać się przez kilkadziesiąt podstron. Na szczęście dzięki bardziej złożonym funkcjom wyszukiwarki Google możliwe jest doprecyzowanie wyszukiwania.

Po wpisaniu frazy do wyszukiwarki tuż przy wynikach wyszukiwania, po lewej stronie znajduje się filtr wyników. Przy użyciu filtra możliwe jest dokładniejsze określenie zakresu wyszukiwania.

google

W tym miejscu można określić, czy chcemy wyszukiwać całą sieć, czy może tylko grafikę lub filmy czy wiadomości.

W przypadku wyszukiwania obrazów możliwe jest dokładne określenie – np. w jakich kolorach powinny być pokazane lub jakiego rozmiaru obrazu ma zostać odnaleziony. Poza obrazami można wyszukiwać filmy – tu również są dokładne filtr np. określające długość filmu. Lub samych wiadomości umieszczonych w portalach. Po rozwinięciu zakładki „więcej” możliwe jest wyszukiwanie samych książek lub blogów czy dyskusji.

Można określić że strony mają być dostępne tylko w języku polskim albo określić datę w której miałyby się pokazać.

Po kliknięciu na „więcej narzędzi” można dodatkowo doprecyzować takie elementy jak to, że chcemy oglądać tylko witryny z grafikami czy to, że chcemy zobaczyć tylko te strony, których jeszcze nie odwiedziliśmy.

Czy oprócz Google’a korzystacie jeszcze z jakiejś innej wyszukiwarki? Jakiej?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak korzystać z wyszukiwania zaawansowanego?
Następny artykułEksperymenty i doświadczenia w edukacji dzieci

Anna Liszewska - ukończyła Politechnikę Wrocławską na kierunkach: Technologie Internetowe oraz Zarządzanie i Marketing. Jej praca magisterska dotyczyła użyteczności aplikacji internetowych. Doświadczenie zdobywała, pracując w agencjach interaktywnych m.in. jako kierownik sekcji usability, specjalista ds. inżynierii przemysłowej, specjalista ds. projektów społecznościowych.

Nasz specjalista o sobie:

Na co dzień badam i projektuję serwisy internetowe oraz aplikacje webowe. Prowadzę również szkolenia w tym zakresie. Poza tematyką usability interesuję się przede wszystkim mediami społecznościowymi i ich wykorzystaniem w marketingu i reklamie. Wolny czas poświęcam na czytanie książek, turystykę górską oraz jeździectwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here