Dodatkowo, musimy prawidłowo wypełnić formularz zlecenia giełdowego.
Formularz zlecenia giełdowego (może różnić się w poszczególnych aplikacjach)
Zanim wyślemy nasze zlecenie na giełdę, musimy wybrać konkretną spółkę. W tym celu w menu Papier wyszukujemy odpowiednią spółkę, wpisując pierwsze litery jej nazwy lub skrótu giełdowego. W menu Kierunek, nazywanym również Rodzaj zlecenia, wybieramy, czy chcemy sprzedać czy kupić akcje. Następnie wprowadzamy ilość akcji, a więc Wolumen naszej transakcji.
Formularz składania zlecenie w trakcie wypełniania poszczególnych pól
Na zaprezentowanym przykładzie wybrano zakup 100 akcji spółki GPW, notowanej na rynku GPW. Po wprowadzeniu powyższych danych należy jeszcze wybrać typ zlecenia, a więc czy z limitem ceny, bez limitu w ramach po każdej cenie, po cenie rynkowej lub po cenie rynkowej na otwarcie. Jeżeli wybierzemy limit cenowy, musimy wprowadzić cenę w polu Limit. W polu stop możemy określić moment aktywacji zlecenia. W kolejnych krokach możemy określić, czy całość kwoty na zakup akcji ma być pokryta z naszych środków dostępnych w tej chwili na rachunku, czy też z części, wyrażonej procentowo.
Kolejne możliwości to wybór czasu ważności zlecenia, a więc – do kiedy nasze zlecenie będzie czekało na realizację. W kolejnych krokach możemy ustawić wartość minimalną zlecenia, poniżej której nie zostanie ono zrealizowane lub wykonać zlecenie ukryte.
Po wprowadzeniu wszystkich danych niezbędnych do zrealizowania danego typu zlecenia należy wysłać je za pomocą opcji: Dodaj i Wyślij.
Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.