Jeśli weszliśmy w inwestycję pod wpływem emocji i od razu widzimy, że jej wartość spada, możemy od razu „uciąć straty” sprzedając po każdej cenie. W tym wypadku ustawienie sprzedaży akcji z limitem ceny na wyższym poziomie może okazać się złudne, bowiem cena akcji danej spółki może w ogóle nie dojść do tego poziomu, a w tym czasie możemy tracić na zmniejszaniu się cen danego instrumentu.

Gdy cena akcji posiadanej spółki rośnie, warto zamiast ustawienia zlecenia na wyższym poziomie, ustawić zlecenie stop loss, które sprzeda nasze akcje, jeśli aktualna cena się obniży. Jeśli nadal będzie rosła, warto wówczas podnieść zlecenie stop loss na wyższy poziom, dzięki czemu mamy zagwarantowany zysk z danej transakcji, jednocześnie pozwalamy naszym akcjom rosnąć. Ustawienie zlecenia sprzedaży z limitem ceny, gdy wartość danej spółki stale rośnie, może okazać się „zabiciem kury znoszącej złote jajko”. Bowiem cena, po której sprzedamy akcje, może stać się ceną, której przez długi czas nie będziemy mogli osiągnąć, a więc nie będzie możliwy zakup po niższej cenie lub po cenie sprzedaży. Jeśli zdecydujemy się kupić z powrotem akcje tej spółki, musimy wydać na tę samą ilość akcji więcej środków finansowych.

Zlecenie sprzedaży z limitem ceny stosowane jest często przez inwestorów kierujących się głównie analizą techniczną – w ten sposób można ustawiać zlecenia na ważnych poziomach. Można na przykład próbować sprzedawać akcje w okolicach górnego kanału trendu oraz próbować odkupować akcje w okolicy dolnego kanału trendu.

Zlecenie sprzedaży po każdej cenie warto stosować też w sytuacji, gdy cena akcji rośnie, lecz sterowana jest manipulacją na giełdzie; może okazać się, że po szybkim skoku na wykresie, cena akcji szybko spadnie do dotychczasowego poziomu. W takim wypadku szybka decyzja o sprzedaży po każdej cenie może okazać się zyskowna. Pamiętajmy jednak, że niemal każda sytuacja rynkowa jest inna, a o wyborze odpowiedniego sposobu sprzedaży akcji powinna pomóc nam własna wiedza i doświadczenie, niezbędne do przewidywania takich sytuacji.

Pamiętajmy również, że nawet najlepsi inwestorzy się mylą, odróżnia ich jednak umiejętność skutecznego naprawiania swoich inwestycyjnych błędów.

Jaki sposób sprzedaży akcji jest według Was najlepszy? Zachęcam do komentowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRachunek maklerski – opłaty
Następny artykułCo to jest stop loss?

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here