Podatek dochodowy

Właściciel firmy internetowej, bez względu na to czy jest to sklep, serwis informacyjny czy portal do dowolnym charakterze, powinien odprowadzać podatek od osiąganych dochodów. Do obowiązków podatnika należy rzetelna rejestracja każdego przychodu i dokładna kalkulacja należnych fiskusowi kwot. Przy wyborze formy opodatkowania osoba prowadząca działalność gospodarczą za pośrednictwem internetu ma do wyboru opcje dostępne dla ogółu nowych przedsiębiorców.

Może zdecydować się na kartę podatkową (w określonych przypadkach), ryczałt, podatek liniowy lub opodatkowanie według skali podatkowej. W rezultacie tej decyzji powinna prowadzić stosowne ewidencje przychodów i kosztów podatkowych. Na tej podstawie oblicza się zobowiązanie podatkowe, regulowane w tych samych terminach, które dotyczą tradycyjnych firm.

Jakie wydatki wliczyć w koszty?

Należy podkreślić, że o ile sposób rozliczeń jest taki sam dla firm internetowych i nie-internetowych o tyle grupy wydatków, które można wliczyć w koszty mogą się od siebie różnić. Należy wziąć, bowiem pod uwagę specyfikę działań prowadzonych w internecie, dodatkowe kanały dystrybucji i promocji, które mogą nie występować przy firmach, które sprzedają wyłącznie w sklepie stacjonarnym lub wykonują wszelkie usługi bezpośrednio w firmie lub u klienta. Będzie to rodziło koszty związane z marketingiem internetowym, zakupem specyficznego sprzętu czy usług obcych.

Ewidencjonowanie przychodów

Dla firm internetowych należy zaprowadzić ewidencje potrzebne dla realizacji procesu ustalenia zobowiązania podatkowego odpowiednie dla wybranej formy rozliczeń podatkowych. W momencie, gdy powstaje przychód należy wystawić odbiorcy fakturę VAT lub paragon z kasy fiskalnej. W pewnych sytuacjach sprzedaż przez internet zwolniona jest od stosowania kasy fiskalnej, należy jednak spełniać wymogi ustawowe, szczegółowo omówione w osobnym artykule.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here