Zbiór reguł określających zasady ubioru służbowego to robiący zawrotną karierę „dress code”. Kierując się tym kluczem z pewnością dobierzemy odpowiedni strój zarówno na rozmowę kwalifikacyjną, jak również przez dobór odpowiednich ubrań, zbudujemy odpowiedni wizerunek w pracy.
Etykieta ubioru wyznacza nam granice mówiące, co w danych okolicznościach możemy ubrać a czego nie możemy. Dress code zależny jest także od polityki firmy. Jeśli bazuje ona na wizerunku firmy, w której pracują doskonałej klasy specjaliści, wówczas od pracowników każdego szczebla wymagany jest elegancki strój, który wzmocni ów wizerunek.
Przede wszystkim w pracy nie powinniśmy nosić zbyt wiele biżuterii. Jeśli decydujemy się na jakąś powinna być dyskretna i dopasowana do stroju. Panie powinni nosić najwyżej dwa elementy biżuterii oczywiście poza zegarkiem. Może być to delikatny łańcuszek, subtelne kolczyki lub gustowny pierścionek czy skromna broszka. Powinniśmy także ograniczyć do minimum dodatki, jednym z nich może być np. elegancki długopis. Pamiętajmy o tym, że używając go przyciągamy uwagę, dlatego w tym czasie nie powinniśmy ozdabiać nadgarstków lub palców.
Strój zdecydowanie powinien maskować mankamenty naszej urody. Mimo wszystko zawsze przecież chodzi o to, abyśmy wyglądali jak najlepiej. Warto jednak wybierać prosty klasyczny krój oraz zadbać o to, by elementy naszego stroju były odpowiednio dobrane pod względem koloru.
W kwestii stroju panowie mają ograniczone pole manewru – garnitur lub eleganckie spodnie z koszulą. Oczywiście na spotkania biznesowe obowiązkowo zakładany jest garnitur, który możemy rozpiąć po pewnym czasie, gdy atmosfera spotkania będzie nieco lżejsza. Krawat powinien być dobrany do całości w łagodne wzory i pastelowe kolory lub kontrastowe, lecz nie jaskrawe. Panowie powinni zrezygnować z białych koszul, które zarezerwowane są na rodzinne uroczystości, bankiety i uroczyste kolacje. Podkoszulek zakładany pod koszulę powinien być dobrej jakości. Niedopuszczalne jest noszenie sandałów. Niewskazane jest także podwijanie mankietów czy luzowanie krawatów.
Panie mogą dowolnie komponować swe ubranie, dopuszczalne są zarówno garsonki, eleganckie spodnie, spódnice a nawet sukienki. Absolutnie niedopuszczalne są jednak zbyt krótkie spódnice, wydekoltowane bluzki lub koszulki na ramiączkach. Niewskazane jest również chodzenie do pracy w odkrytych butach i brak rajstop do spódnicy lub sukienki.
Uwaga!
Warto pamiętać o tym, że dress code nie ignoruje tak ważnych czynników w trakcie dobierania ubioru, jak karnacja, figura, uroda czy nawet osobowość. Podporządkowuje jednakże te wartości pod nadrzędną, jaką jest stanowisko. Zatem dress code uczy nas, jak ubierać się w zależności od okoliczności i funkcji, jaką sprawujemy.
Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?