Jednak każdy trend trzeba poddać ostrej ocenie i przefiltrować przez wymagania własnej sylwetki, styl życia i wspomniany wiek. Bo choć kobiety 40+ nie powinny się ograniczać, to muszą pamiętać, że czyha na nie nieco więcej modowych pułapek niż na młodsze koleżanki.

Po pierwsze figura – w pewnym wieku rzadko która kobieta nie ma jakiegoś obszaru, którego wolałaby nie pokazywać. A to ramiona, a to kolana, a to brzuch.

Jeśli chodzi o ramiona to łatwo je „ukryć” w modelach o rękawach do łokcia – ważne, by pamiętać, że nie powinien być bardzo dopasowany. Raczej luźniejszy, może się nawet nieco swobodnie rolować. Inną opcja są owszem – wycięte topy i sukienki, ale w połączeniu z dopasowanymi w talii kurteczkami i żakiecikami.

Jeśli problemem jest brzuch, to należy unikać powszechnego błędu ubierania bardzo obszernych ubrań – taki model nie tylko nie ukryje brzucha, ale wręcz poszerzy naszą talię.

Problem kolan tak naprawdę nie istnieje – nie ma bowiem bardziej sprzyjającego figurze kroju jak ołówkowa spódnica, której długość sięga nieco na kolano. Taki model bardzo skutecznie wyszczupla nogi i całą figurę.

Po drugie styl – kobiety 40-letnie wiedzą czego chcą, znają siebie. Dlatego tak dobrze wyglądają w zdecydowanych stylizacjach. Wybierz zatem styl bardzo kobiecy, może być ten inspirowany latami 40. Albo inaczej – wybierz styl męski. Smokingowe góry noszone do jeansów, wąskie garniturowe spodnie i takie też marynarki w połączeniu z wysokimi szpilkami. Wszytko to podkreśla dojrzałą kobiecość.

W tym wieku można też sobie pozwolić na intensywne kolory – mdłe beże i brązy ani nie odmładzają, ani nie dodają uroku. Jeśli nie cały strój, to chociaż zadbaj, aby kilka elementów przykuwało uwagę.

Jak określiłybyście swój sty? Jak lubicie się ubierać? W czym czujecie się dobrze? Czekamy na Wasze opinie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPersonal shopper – kto to, czym się zajmuje, czy warto skorzystać?
Następny artykułKosmetyki naturalne – substancje zapachowe

Joanna Oparcik – dziennikarka, redaktorka i stylistka. Skończyła Komunikację Społeczną na wydziale Politologii. I właśnie zróżnicowana komunikacja jest tym, co ją fascynuje – od komunikacji poprzez słowo pisane, obraz, zmysły do komunikacji bardziej marketingowej, reklamowej czy PR-owej.

 

Współtworzy dział mody Lounge Magazynu, gdzie pisze artykuły poświęcone historii mody i stylowi. Stylizuje lookbooki i informuje czytelników o nowościach branży.

Jako osobista stylistka pracuje z klientami indywidualnymi nad kreacją ich wizerunku – metamorfoza z jej pomocą to czysta przyjemność.

Pracuje również jako stylistka podczas sesji zdjęciowych dla magazynów i prywatnych firm czy osób.

Kocha jedzenie, dlatego prowadzi również autorską kolumnę krytyki kulinarnej. W wolnym czasie wciąż pracuje, bo jak mówi: „Moja praca jest równocześnie moją pasją. Jestem szczęściarą!”. Prowadzi bloga o modzie i współpracuje z różnymi portalami.

 

Zobacz stronę autorki porad:

joannaoparcik.pl

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here